Gå til innhold

har "alle" modningsrier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det virker sånn at omtrent alle går med modningsrier siste ukene jeg,,?

36+2 og merker ikke noe annet enn kynnere oftere men ikke noe som er spesielt vondt.....har dette noe å si for selve fødsel tro?om det går sent eller raskere osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er i uke 37 og har hatt lite kynnere og kun menssmerter noen få ganger. Føler meg litt "umoden" :(

Lurer på det samme, vil det ta lenger tid før lillegutt kommer mon tro?

Skrevet

du har en pm Novadona:)

Skrevet

Nei, ikke alle har modningsrier i forkant av fødsel. Jeg hadde ikke det sist jeg fødte - da kom alt samtidig hehe.

Jeg er ikke sikker på om det har så VELDIG stor betydning, men jeg vil jo kanskje tro at man kanskje er litt mer moden hvis man har hatt disse på forhånd, og at man får litt lettere åpning. Men jeg vet ikke.

Skrevet

Venter 3 barnet med termin i morgen...

Jeg har ALDRI hatt kynnere, mensmurringer, maserier, modningsrier osv.

De andre ungene mine har jeg fått kastet riene på meg og 15-18 timer senere har jeg hatt en baby i armene...

Skrevet

Med førstemann gjekk eg rett nok til modningsakupunktur nokre gonger, men kjende ikkje modningsrier og hadde lite kynnerar. Eg fødde likevel på 3t 20 min etter eg kjende første vonde rie.

Denne gongen vågar eg ikkje gå til akupunktur, sjølv om akupunktøren som og er jordmor, meinte at det hadde kome til å gått fort uansett.

Skrevet

Hei

Da vi skulle ha nr 1 hadde jeg ingen modningsrier. Bare vanlige kynnere som ikke var vondt, bare merket noen ganger at magen var hard. Var inne på kontroll en uke før fødsel, hadde da 3cm og var moden. Fødte en uke senere på 4 timer fra første rie.

Så det trener IKKE å ha noe å si for selve fødselen.

Kan jo fortelle at min venninne hadde mye kynnere og modningsrier. Så vi trodde at hun skulle få en enklere fødsel enn meg.

Men nei da, hun brukte 36timer

Poenget mitt er at man bare må vente i spenning og se hvordan det ender :)

Lykke til

Skrevet

Kjente aldri noe til noen modningsrier med førstemann - hadde kun mye kynnere gjennom svangerskapet. Fødselen var rask og grei, kom helt ut av det blå to uker før termin. Så tror ikke disse modningsriene har noe å si. Har ikke kjent et kvekk ennå heller, og har termin om drøye to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...