Gå til innhold

Hvor lenge tar dere folat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok folat til jeg passerte 12+6. Legen sa også at det ikke var nødvendig lenger. Tror faren for ryggmargsbrokk er over da...?

Men jeg var også på UL i uke 12, og da så de jo at det ikke var noen fare for ryggmargsbrokk.

Jeg fikk større fokus på å få i meg omega 3 og D-vit etter uke 12, for utvikling av hjernen bl.a., og probiotika for immunforsvaret. Men hvis du spiser mye grønt så får du i deg masse bra vitaminer :)

Annonse

Heia,

Jeg er idag 36+6, og tar enda folat. Har spurt både jordmor samt legen, de sa at det ikke er nødvendig, men hvis jeg ville så er det ikke noe farlig om jeg fortsetter med tanke på at nurket vokser jo i ett frem til den nye verdensborgeren ser dagens lys. Dermed fortsatte jeg med det fra uke 12 og kommer til å ta det frem til jeg skal føde... Alt for ungen;)

Du får lykke til!

Jeg er 22 uker på vei og sluttet i uke 12. Var på ultralyd i uke 12 og fikk bekreftet at alt så bra ut så så ingen grunn til å fortsette. Har også hele tiden tatt trankapsler samt multivitaminer og mineraler. Ellers spiser jeg også mye grovt brød og grønnsaker. Samt prøver å få i meg 3 enheter med kalsium hver dag.

Det skulle vel dekke opp det meste:)

Der er ikke bra for babyen og ta for mye folat heller, altså for lenge, det er i hovedsak før du blir gravid og de første 3 mnd som er viktige, selvfølgelig tar man til glasset er tomt, men de jeg bruker er bare nok til 3 mnd så jeg er snart ferdig og da blir det ikke mer, sats heller på omega 3 og evnt multivitamin for gravide..

Jeg fikk beskjed av legen min om å ta til jeg er 14 uker på vei. For det var visst litt uklart om man skal til man er 12 uker på vei eller til fosteret er 12 uker. Etter det kunne jeg ta en annenhver dag til glasset er tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...