Gå til innhold

eggehvite i urinen

Anbefalte innlegg

Hva vil det egentligt ha å sei å ha eggehvite i urinen?

Jeg er 23 uker og har påvist dette i urinen,men blodtrykket er fint.

Kan noen forklare meg hva jeg bør ta hensyn til f.eks?

Hva kan skje?

Nå skal jeg ta med ny urinprøve om en uke,men det virket ikke som det hadde noen betydning dette her.

Kjenner jeg blir litt usikker og kansje litt engstelig......

Kjenner og noe trykk rett over skambenet,men har og bekkenløsning.

Takker så mye for alle svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142405197-eggehvite-i-urinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Det legen tenker på, er nok svangerskapsforgiftning.

Høyt BT(over 140/90), eggehvite i urinen, hevelser og rask vektøkning, hodepine, kvalme, synsforstyrrelser etc kan være symptomer på svangerskapsforgiftning.

Du hadde sikkert ikke så mye protein i urinen, men legen vil nok følge med deg for sikkerhetsskyld. Dersom du hadde hatt mye, hadde du blitt lagt inn.

De ulike symptomer kan komme nokså rakst, så er det lurt å være litt obs.

Jobber du?

Lykke til videre, dette går helt sikkert fint:)

Ha en riktig fin dag:)))

Jeg fikk også påvist eggehvite i urinen i uke 12 og jordmor sa at det var ikke noe å tenke på siden jegikke hadde høyt blodtrykk..og har ikke fått beskjed om å komme med en urinprøve til etterpå,er i uke 21 nå.merker ingenting jeg..

Heisann nr 4 i magen!

Takk for svar.

Har blodtrykk på 108/66 så det er heldigvis fint.

Ja jeg jobber,men ikke så mye pga bekkenløsning.

Da får jeg heldigvis slappet av litt,synes det er dumt å gå å lure,dette er barn nr.3, men har alldri hatt eggehvite i urinen tidligere

Ha en riktig fin dag :)

Annonse

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Hei enguttebabytil :)

Har selv spor av eggehvite i urinen min, hatt det siden jeg ble gravid, i verste fall kan det signalisere svangerskapsforgiftning, men det er noe tidlig å være redd for hos både deg og meg. Det kan være du har noe mer utflod, og dette gir utslag!

Jeg fikk altid resultat med mye eggehvite i urinen min, ble så fortvila over dette! Så var jeg på kontroll på føden, da jeg hadde smerter, før jeg tok urinprøven, så sa legen at jeg skulle ta en ren, våt klut og tørke meg godt over skjeden først og skille kjønnsleppene når jeg tisset, når jeg gjorde dette, så fikk jeg fin urinprøve. Neste gang jeg skulle til legen med urinprøve (leverer ukentlig) så gjorde jeg dette igjen, og da var det så vidt spor etter eggehvite. Vasker du deg like før du tar prøven, om ikke, så kan du prøve det. Da kan det gi annet utslag.

Men litt eggehvite er ikke farlig, legen bare følger det opp, tilfelle det skal endre resultatet ettersom svangerskapet går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...