Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg våkner også om natten, mellom 3 og 5 stort sett. Ingen spesiell grunn til at jeg våkner, men ender som regel med at jeg blir liggende og stirre i taket en time eller to før jeg enten sovner igjen eller står opp.

Den siste uka har det imidlertid skjedd såpass mye at jeg har vært utslitt på kveldstid, og da har jeg faktisk sovet nesten hele natta. Dvs, jeg våkner fortsatt, men sovner igjen ganske fort.

Det er veldig slitsomt å våkne sånn og ikke få sove igjen. Blir så dårlig syklus på hele døgnet, og jeg føler ofte at jeg må ta meg en lur på dagtid.

Jeg har begynt å ta meg en brødskive før jeg legger meg, har hatt en tendens til å bli så sulten at det gjør vondt om morgenen, men nå overlever jeg til jeg får stått opp. Og så drikker jeg kun koffeinfri kaffe, men det gjør visst ingen forskjell. Ellers har jeg ingen gode råd, dessverre. Tar gjerne imot noen selv!

Jeg har det også slik i perioder. Det jeg gjør for å bryte "sirkelen" er å drikke MYE på kvelden slik at jeg må opp å tisse tidligere. Det er lettere for meg å sovne igjen kl tre enn kl fem... og da sover jeg til klokka ringer.

Ellers har jeg en slags "sove-meditasjons greie" på mp3 (mye fokus på pust og avslapping i musklene) som som regel hjelper meg til å sovne igjen.

Hei!

Jeg har det på samme måte, dvs. jeg våkner klokka seks av at jeg er kvalm og må på do. Da går jeg på do, og mannen min gir meg et par brødskiver på sengekanten, som jeg spiser i mørket. God og mett, får jeg som regel sove både tre og fire timer til. Men hvis jeg må stå opp for å lage mat, samt skru på lyset, er løpet kjørt... Det hender faktisk at jeg når våkner rundt 9 eller 10, spiser jeg et par skiver til, og så sover jeg noen timer til. Verdt å prøve, kanskje? Jeg sover i alle fall bedre med mat i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...