Gå til innhold

Tips mot insomnia? Please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips for å få sove? Er så lei av å våkne klokka 3.30 og stirre i taket i 3 timer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he skulle akkurat skrive innlegg om det samme.....

Jeg har fått skikkelig bekkenløsning smerter og sliter så med søvnen at jeg blir kvalm og irritabel av søvnmangelen... Blir morro å se om noen har gode råd:-)

Lykke til:-)

Skrevet

"godt" vi er flere...

Ligger våken stort sett hele natta, og når klokken nærmer seg 6, føler jeg at det "akseptabelt" å stå opp..

Har prøvd alt:

- telle til 100 sakte...

- avslappende pustebevegelser

- drikke søvnframkallende te på kvelden

- drikke varm melk

- ligge i 3 timer og tvinge meg selv til å sove...

+++

ingenting hjelper, og jeg ser ut som om jeg har hatt 7 vanskelige år bak meg! Hoven i øya, grå i tryne og moody! :P Nice!

Skrevet

Hehe...kanskje litt feil forum å spørre på, siden jeg har inntrykk av at de fleste her inne har litt insomnia for tiden...!

Jeg er selv dritalei av å våkne flere ganger i løpet av natten! Sovner igjen etter en time-to alt ettersom, sover i økter på 15-20 minutter. SLITSOMT! Ikke klarer jeg å ta igjen noe av søvnen på dagtid heller....

Jaja....snart ferdig nå, jenter! :))

Skrevet

Har slitt med det samme gjennom hele svangerskapet (bortsett fra de første tre mnd da jeg var så trøtt at jeg ikke gjorde annet enn å sove), også en av hovedgrunnene til at jeg etterhvert ble sykemeldt.

Det verste er jo utvilsomt å ligge og stresse med at "nå må jeg sove", da er du sjanseløs. Det beste er å få tankene over på noe helt annet - les, se på TV, gå ut i stuen og gjør et eller annet. ikke ligg lenger enn 20 minutter og prøv å sove, da blir det bare verre. Jeg har hatt relativt stort hell med selvhypnose jeg har lastet ned til iPhonen, men etter noen mnd funket ikke det lenger heller. Nå legger jeg meg og leser nettaviser på mobilen, og sovner som regel etter en stund da.

Skrevet

Spis! Hjelper ihvertfall her. Det trenger ikke være mye. Har slitt med dette hele svangerskapet og det blir jo ikke akkurat bedre når babyen kommer:-) Vi får ihvertfall øvd oss på å være våken på nettene:-)

Skrevet

Jeg har pc i senga, kjøpt meg et par tv-serie bokser og ser på det. Da tenker jeg ikke på at jeg ikke får sove og sovner etter 30 min hver kveld. Våkner mye på nettene og om jeg ike får sove videre setter jeg på pc igjen, slik får jeg i hvertfall en 6-7 timer søvn hver natt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...