jentemamma Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Sitter her og venter på at vesla skal ta kvelden, og jeg selv kjemper med å holde øynene åpne. Hun er 6 uker og sovner bare senere og senere. For noen uker siden sovnet hun ca 23, men nå er det 01-02. Våkner som regel ved 6 for pupp og deretter spiser hun med 2-3 timers mellomrom. Og sover nesten hele dagen.. Fram til kvelden da hun er mer våken. Magen trøbler litt på kvelden så kanskje derfor hun sovner så sent? Jeg greier ikke å sove på dagtid så begynner å bli temmelig sliten nå da det blir i gjennomsnitt 5 timer søvn/natt. Kan jeg gjøre noe lurt for å få en bedre rytme eller er det bare å vente? Prøvd å holde henne mer våken dagtid, men det går rett og slett ikke. Har også fast "rituale" med bad, pysj etc for å forberede for natta, men hun er bare ikke trøtt... Gjeeeesp..
Nikki 75 Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 For oss var vendepunktet omtrent ved 3 måneder, så vidt jeg husker (det er jo sååå lenge siden). Da han var helt liten, holdt han det gående til både 2 og 3 om natten, mens ved tre måneder sovnet han i 22-tiden og sov til neste morgen med én nattflaske som regel. Nå er han seks måneder, og sovner i sju-åtte-tiden... Min erfaring (som ikke er så stor) er at det ikke er mye vits med leggeritualer så tidlig.
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Her endret det seg også rundt 3 mnd. Da bsovnet hun mellom 2130-23, og sov 5-6 timer i strekk. Nå er hun 4 mnd og legges kl 21 og sover 8-9 timer før mat. Vi gjorde det samme som deg, litt mat, bad og stell, pysj og mer mat og så i seng. Når vi først bestemte oss for at hun skulle legges kl 21 tok vi hun ikke ut av soverommet eller slo på lyset selv om hun ikke sovnet, men byttet på å bysse henne eller jeg ga hun mat hvis hun virket mer sulten. Så vi satt inne hos henne eller gikk til og fra fra 21 til hun sovnet, uansett om det tok 10 min eller 2 timer tok vi hun ikke med ut i stuen. Etter en liten uke sovnet hun tidligere og tidligere, men fremdeles hender det at jeg må gi henne mat flere ganger før hun sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå