Gå til innhold

Til dere som har fått tvillinger etter først ha fått en....

- Hege -

Anbefalte innlegg

Jeg er 12 uker på vei med mitt fjerde barn, men føler alt er så annerledes nå.. Redd det er tvillinger, siden det er tvillinger i familien..

Noen som kan fortelle meg om de merket noen forskjell på svangerskap med en og svangerskap med to? Skal til jordmor om en uke

Fortsetter under...

Jeg merket forskjell ved at jeg fikk positiv test allerede i uke 3, og ble i utrolig dårlig form i uke 5. Kastet opp ALT og mye smerter i magen, følte meg elendig.

Bestile time til privat ultralyd, tenkte det var noe galt, men viste seg at det var tvillinger.

Vi har ingen tvillinger i familien, men venter eneggede som ikke er arvelig :)

Jeg fikk en jente i 2006 og så ble jeg gravid med eneggede tvillinger i fjor. Jeg var kvalm og trøtt i starten begge ganger, men kan ikke si at det var noe forskjell. Jeg tenkte aldri på at det var tvillinger, så derfor fikk jeg sjokk da jeg fikk vite det på ultralyd i uke 15. :) Tror ikke det er så tydelig alltid.

Jeg merket forskjell ved at jeg fikk positiv test allerede i uke 3, og ble i utrolig dårlig form i uke 5, og med første var jeg ikke dårlig i det hele tatt, i tillegg til at jeg fikk tidlig mage syntes jeg, så var jeg på kontroll hos JM i uke 13, og da målte hun magen, da var målet likt en som var 4 uker lengre enn meg, så trodde muligheten var at jeg var 4 uker lengre, men pga vi reiste på ferie dagen etter gikk det en stund før jeg kunne komme på UL og på ferien følte jeg plutselig at det var to(hardt på sidene men mykt i midten...)... og når vi kom på UL når vi kom hjem ble jeg ikke sjokkert akkurat... hehe :)

Annonse

Jeg er like langt på vei som deg, og vet at det er toeggede tvillinger. Dette fikk jeg vite pga. tidlig UL i uke 6 pga. liten blødning i uke 4.

Jeg ble kvalmere enn jeg var da jeg var gravid med 2 åringen vår. Men tenkte at det skyldes at det sikkert var en jente denne gangen (vet ikke kjønn på tvillingene).

Gyn. sa at dersom jeg var kvalm forrige graviditet, kunne tvillingen være grunnen til at jeg var kvalmere denne gangen. Men uten UL er det ikke lett å si sikkert så tidlig. Så som nevnt, den eneste måten å få vite sikkert er UL.

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...