Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født og fått epidural; har bedøvelsen hjulpet dere under pressriene? Selv har jeg opplevd at epiduralen kun virket på den ene siden, og ikke ga noen som helst smertelindring når jeg skulle begynne å presse. Er det fordi de "skrur den av"/tar den bort (eller hva de nå gjør!), eller? Noen som vet? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt epidural to ganger under fødsel, og regner med jeg kommer til å be om det nå og om jeg trenger det. Det er FANTASTISK!!!

Visst var det vondt å presse, og epiduralen var skrudd litt ned/ tatt bort pga at riene ble mer effektive da. Men jeg forventer ikke smertefri fødsel. Jeg forventer at epiduralen skal hjelpe meg med å ha kontroll over egen kropp!

Skrevet

De skrudde av epiduralen og satt meg på riefremkallende drypp da pressriene begynte. Tror ikke jeg hadde på noe smertestillende da!

Det skal jo gjøre vondt å føde;)

Tror ikke du får epidural under pressriene (uten at jeg skal si noe helt sikkert)

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med epidural og skal ikke ha det igjen. Som Nora-Pernille sier hender det at de setter den feil og at du ikke får full effekt. Måtte ha riefremkallende middel men dette hjalp ikke mye og hele fødselen stoppet opp og tok forferdelig lang tid. Jeg fikk for mye effekt av epiduralen, og selv om de skruddde den av fikk jeg ikke pressrier. Noe som igjen førte til at de ville ta babyen med tang. Siden fødselen tok så lang tid fikk jeg en infeksjon som gikk ut over hjerterytmen til babyen og hun var bevisstløs når hun endelig ble lagt oppå meg. Det hele var ganske stressende. Håper jeg slipper epidural denne gangen og kommer til å gjøre alt jeg kan for å unngå det. Men må man, så må man....

Skrevet

Da tolker jeg det som at det er vanlig å skru av epiduralen for å tilrettelegge i utdrivningsfasen. Jeg fikk også riestimulerende drypp, og slet med å få sterke nok pressrier, og det er godt mulig at epiduralen spilte inn her - det vet jeg faktisk ikke.

Jeg forventer jo ikke akkurat smertefri fødsel (selv om jeg definitivt ikke hadde hatt noe imot det!!), men synes det er stor forskjell på smertefritt og det å presse ut et hode på 38 cm uten noen form for smertelindring. Det gjorde ikke bare litt vondt - det var GRUSOMT - og tok lang tid!

Bare så det er sagt. :-)

Tusen takk for svar, dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...