Gå til innhold

Kitti:)

Petrine +spire=❤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager ett nytt innlegg her jeg :) Samme som i den andre tråden...

Hei igjen Kitti:)

Nei hva kan jeg egentlig si..

Det jeg vet om tvillingcyste er at det er arvelig. Mannfolka får det som oftest på nedre del av ryggen (min far hadde det) og damene får det veldig ofte på eggstokkene. Vet du om noen i familien som har/har hatt det? Det er vel en celleklump om jeg kan kalle det det, som kan inneholde hår ol. Jeg tror ikke den forsvinner av seg selv, men vet jo ikke dette med 100% sikkerhet. Hos meg vokste den jo på ene havldel av eggstokken. Måtte derfor desverre fjerne halve eggstokken :( Dette ble gjort i forbindelse med hastekeisersnitt. Viste ikke om den før og den ga meg overhode ikke problemer med å bli gravid. Så det er fult mulig å bli gravid selv om en har dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir med her også, jeg :) Kikket litt på nettet og det ser ut som det også kalles dermoid cyste. Ser ut som om det står forskjellige ting om man må fjerne den eller ikke. Godt å vite at man kan bli gravid uansett, da.

Skrevet

Hei tusen takk for svar:) var lurt å lage ny tråd, den andre begynte å bli litt lang:)

Jeg vet ikke om noen andre i familien som har hatt dette men det er jo og noe som gjerne ikke snakkes så mye om så er jo godt mulig..

Er mulighetene dine til å bli gravid igjen mindre nå når du har fjernet halve eggstokken? 6pp i nicket ditt: dere har prøvd i ett halvt år?

Jeg gir ikke opp håpe på at EL skal komme og vi får det til å klaffe...

Skrevet

Hei:) når var det du skulle til legen da? ikke noe tegn til mens hos deg heller enda?

Skrevet

Hei igjen =)

Ja det er mye det ikke snakkes om, desverre :(

Nå har vi prøvd i 5 mnd, er begynt på 6. pp nå. Men nå skal det være sagt at jeg desverre bare har 1/2 eggstokk da. Det har jeg hatt i 13 år. Så her er det bare eldstemann som ble til med "fullt utstyr". De 2 andre og en MA ble altså til på denne halve eggstokken. Så jeg vil si at muligheten for å bli gravid ikke ble noe mindre for min del. Minstemann her skulle egentlig ikke bli engang hehe :)

El vil nok komme skal du se :o) Og snart klaffer det nok for dere. Bare en får orden på syklusene (ikke bare bare det da), skal du se det vil vokse seg frem en nydelig baby =))

Skrevet

Jeg skal til legen onsdag neste uke. Ikke noe tegn til mensen eller noe annet. Fikk tester i posten igår, og måtte jo sjekke. Negativ g-test og negativ EL... Men jeg har hatt høye temperaturer igår og idag, det kan jo tyde på at jeg har hatt EL. Håper det fortsetter sånn...

Skrevet

Hei igjen. ja høres jo ut som du kan ha hatt EL. Men bra du ikke har så lenge igjen før lege timen da, er jo så kjedelig hvis du må videre til Gyn og vente lenge for time der.

Lykke til hos legen, du må komme inn på tråden her og oppdatere:)

Skrevet

Hei igjen:) så du har tre du og prøver på 4 mann:) ja nå er jeg i gang med østrogen tabelletter som jeg håper kan gi meg en syklus.

Det er ikke annet å gjøre enn å ta mnd for mnd:)

En dag så klaffer det for oss alle sammen, du må holde oss oppdatert:)

Skrevet

Hei Kitti!

Så kjedelig med denne tvillingen. Er det ikke det ene så er det det andre. Hva heter tabl du spiser, og husker du hva de het de du egentlig ville ha? Jeg fikk resept på triomare( tror det var det de het), men er jo som sagt veldig skeptisk. Driver å leser boka til Dr Lee; Hormon forstyrrelser hos yngre kvinner. Veldig interessant.

Ellers var jeg hos denne fyren som driver med kvantemedisin. Får se om det har noe for seg. Er også begynt med Womens Care. Er begynt å lure på om vi skal gi opp forsøket på nr 3. Jeg er jo 38 år og er veldig redd for å ikke få et friskt barn. Men hormonene må jeg jo få i orden uansett. Angrer som en hund på hormonspiralene mine.

Krysser fingrene for deg og de andre her inne.

Skrevet

Hei ingridønske, ja det er jammen sant er det ikke det ene så er det det andre.tabelettene jeg nå skal ta heter trisekvens. Jeg ville ha noe som gir meg mensen og så ville jeg har pergotime tror jeg de heter.

Jeg liker ikke å gå på disse tabelettene, var ikke akurat lite som står på bivrkninger og jeg kjenner flere allerede. Hodepine, kvalme, ømme og større bryster.

Jeg synes hele dette med hormoner er noe tull:) jeg skal ikke begynne på homonell prevansjon igjen før jeg er sikker på at vi ikke skal ha flere barn, skulle aldri begynt på an igjen etter første.

Ja den boken kunne jeg tenkt meg å lest.

Womans care hva er det, jeg lurte på om jeg nå skal prøve fotsone treapi.

Hadde du problemer før du ble gravid med de to første og?

Skrevet

Hallo!

Nei, ble gravid med en gang begge gangene, men hadde da heller ikke gått på p-piller på 5 år, med første. Hormonspiral fikk jeg ikke før etter siste barn. Womens Care er naturlig progesteron i krem. Har tro på det. Lurer bare på om gynekologen blir sur hvis jeg kommer tilbake i januar uten å ha tatt tablettene hun har foreskrevet. Må ordne seg før den tid. Har troen:-)

Vi må følge med hverandre. I mellomtiden trøster jeg meg med rødvin og sushi. Ti hi, det får jeg jo ikke hvis jeg blir gravid.

God helg!

Skrevet

Hei igjen!

Det var Trisekvens jeg også ble foreskrevet.

Skrevet

Hei. ja vi får holde hvernadre oppdatert om det skjer noe:) er viktig å kose seg og tenker jeg og ikke bare fokusere på prøvingen. Koste meg og i går med vin og god mat.

Legen din kan vel ikke bli sur for at du har valgt ikke ta tabelettene, er jo ikke rart med tanke på bivirkningene du kan få...

Krysser fingrene at det ordner seg innen januar, jeg skal inn igjen og 4 januar for å sjekke status.

Ha en fin søndag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...