Gå til innhold

Hvordan kjennes de første bevegelsene fra barnet ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Kan godt hende det er lille som viser tegn til at h*n er der og trives :)

Men alle har egen mening om hvordan det føles, så ingen som kan si deg konkret at det er det det føles som..

Her føltes det som en litt skilende følelse, som en liten fiskehale som stryker over innsiden av hånda di.. Måtte finne noe det minnet konkret om, så samboeren kunne få en følelse av hvordan det var :) Det var det nermeste jeg kom.. hehe

Jeg hørte mye om fiskehale, sommerfuglvinger og boble som sprekker, men for meg har det aldri vært noen av disse. Jeg synes det kjennes akkurat ut som noen dytter forsiktig eller trykker fingeren sin i magen din fra innsiden, sånn var det begge gangene.

Jeg kjente det som om det var en boble som sprakk som Lemonia skrev over her. Da jeg gikk gravid første gang tok det lang tid før jeg forstod at det faktisk var bevegelser jeg kjennt, men nå som jeg er andregangs kjennte jeg det fort igjen å forstod hva det var :).

Jeg husker det første sparket jeg kjente. Da våknet jeg om natta og var ca 16 uker på vei :) Er visst da på døgnet man vanligvis kjenner mest liv også. Jeg syns det kjentes ut som leamus i starten. Veldig svakt, men når det går opp i mot uke 27 som jeg er i nå, er det mye kraftigere spark. Nå kan jeg jo se hele magen flytte på seg og at det er fullt leven inni der. Dette går sååå fort, så er bare å glede seg. Uansett så skjønner du på ettertid at det du har kjent som du trodde var spark faktisk er små hærlige spark ;)

Du har en fantastisk tid i møte ;) masse lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...