Gå til innhold

Vekt rundt 4-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir av og til litt stresset av å høre hvor mye andres barn veier. Særlig de som er eldre enn min gutt, og de veier mindre enn han! Jeg vet jo så inderlig godt at en ikke skal sammenlikne, men dog... Han er altså snart 5 mnd. Mangler 1 uke. Veier 9 kilo og er 68 ca lang.... Det er vel litt stort....? Jeg fullammer, bare sånn til opplysning:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min veide 7800g og var 64 cm lang da hun var 5 mnd. Jentene er vel ofte litt mindre enn gutta :o)

Skrevet

Datteren min var 7730 g og 64 cm på kontroll 4 mnd. Hun er nå snart 5 mnd, så tipper hun nå er ca 8400 g.

Det sies at babyer som ammes har en raskere vektstigning de 6 første mnd for så å flate litt ut, mens mme-barn ofte har en jevnere stigning hele tida. Dvs at selv om gutten din er stor nå, så kan det hende han stopper opp litt i vekst snart.

Jeg er møkka lei av at alle kommenterer babyen min med "Å herregud, så stor hun er" som første kommentar, istedenfor "Å så søt".... Frekt, synes jeg!!!

Skrevet

Takk for svar:) Da er han jo egentlig ikke så stor. Er jo gutt;) Egentlig så tenker jeg ikke veldig over det. Bare sånn når det kommer opp. Altså blir kommentert, som du også nevner. Det er liksom det første de sier: Å hjelpes, han var stor! Javel? Er rimielig vant til det. Har en jente på 4 år som alltid har vært lang for alderen. Og det er folk veldig til å kommentere. Den dag i dag også. Så hun hører det også. DET plager meg. Bruke huet litt kanskje. Vel vel. Vi får alle være som vi er. Vi fyller oss perfekt ut fra topp til tå;D

Skrevet

Ikke bekymre deg du, på 3-månederskontroll var min 8 kilo! Og han var ganske liten da han ble født. De mente at det ikke var noe problem og at han så fin ut:)

Skrevet

Min 5 mnd gamle jente var 5.1 kg sist jeg veide henne. Nå er hun nok omtrent 5,5 kg.

Skrevet

Vekta er da ingenting å bli stressa av... Min gutt var 9020 gr og 71 cm lang da han var 5 månder gammel. Vokste fort til han var 6 månder, så stoppa det litt opp. Han var 9 mnd i forrige mnd, da var han blitt11,1 kg og 78 cm. fikk nesten bare mm de første 6 månedene, så morsmelk er kraftig kost.. han var 3670 gr og 50 cm når han kom til :)

Skrevet

på 5 mnd kontrollen(for 1 mnd siden) var småtten 6640gram og 68cm lang:) skal på 6mnd kontroll 13.okt, blir spennende å se da:) Men nå er han liten av vekst da, var liten ved fødsel også

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og en uke. Ved fødselen veide han 3,835 kg. For en uke siden veide han 8,77kg og var 65 cm lang... Han var den største på barselgruppen hos helsesøster.

Han har hele tiden vært stor og spist godt, men jeg tenker at det gjerne stopper opp litt nå når han nærmer seg 5-6 mnd. At andre kommenterer at han er stor gidd jeg ikke å bry meg om. Det viktigste er at han er frisk og fornøyd :-) Men det kan vel legges til at jeg aldri har vært så sterk i armene som nå!! :-)

Skrevet

Han er stor da ja, men er jo ikke ekstremt.

Min gutt var 7140 på 4 mnd kontrollen (3 uker siden) og 66 cm. Nå er han 4,5 mnd og i dag veide pappaen han seg sammen med seg på vekten og han var da ca 7600 gram (litt unøyaktig er det jo). Han ligger rimelig på snitt vektmessig, men litt over på lengde, så han er ganske slank.

Skrevet

Hehe min lille kraftkar var 7550 gr på 3 mnds kontroll.. Og 62 cm. Hehe. Folk sier hele tiden ting som "oi han var stor osv". Det driter jeg i. Synes det er trygt og godt å vite at han har litt å gå på. Han er ikke så tjukk, mer kraftig og sterk liksom. Verdens fineste uansett, synes nå jeg :) Og ingen skal få gi ungen min shit ved å snakke om vekt/høyde osv over hodet på han! Da kommer jeg til å si ifra. Folk kan holde sånt for seg selv.

Skrevet

Jenta mi var 8465kg og 67 lang på 5mnd kontrollen :) Fullammer her også, ren fløte :*)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Ser at han ikke skiller så veldig ut:) Og egentlig så hadde det ikke gjort noe om han gjore det heller. Han følger jo sin kurve:) Og det er jo det viktigste. Blir litt spennende likevel da, på 5 mnd kontroll til uka. Ha en fin kveld dere:)

Skrevet

min lange jente var 67 cm og ca 7,4 kg på 4 mndkontrollen

Skrevet

Her var lille snuppelure 7.9 kilo og 71 cm lang. Lang og slank med andre ord. I motsetning til sin bror som var godt over 8 kilo og ikke fullt så lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...