Førstegangs81 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hei, De siste to dagene har den lille begynt å gråte/bli sinna når jeg ammer og jeg lurer på om noe er galt. Ammingen i seg selv går veldig bra, og jeg har nok melk (mulig det kommer litt mye om gangen). Jeg tror det er mageknip som skaper frustrasjon/sinne (fekter med armene og sparker), men det er så vanskelig å tyde. Blir også redd for at det kommer for mye melk av gangen da ammingen er ferdig på 10 minutter (ikke noe problem med vektøkning etter fødsel-legger på seg mer enn nok). Er det flere som opplever dette og har noen råd?
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Mini her var sånn en liten periode... hun ble sint pga for mye melk som kom, eller at hun var veldig trøtt... pump deg litt først... roer fektingen osv seg så er det jo det Og karnsje lille bare er veldig trøtt? Når mini her er for trøtt, "gidder" hun ikke å "jobbe" altså suge for å få melka ut... da pumper jeg å gir det på flaske... fort gjort å få ned 120 ml da... så sovner a lykke til
Trio? Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Sånn er min 10 uker gamle gutt fremdeles av og til. Når han er hissig før han har fått fatt i puppen så er det pga han er så sulten at han formelig biter seg fast. Og når han begynner å grine midt i nåltidet, kombinert med fekting av armer og sprelling med bein så er det pga luft i tarmene. Da er det bare å løfte han opp for å få en rap ut og så amme igjen. Min hisser seg selvsagt da jeg gjør det men rapen kommer vanligvis fort og da får han pupp igjen og blir fornøyd. Det som jeg fant ut er at når han blir så hissig før maten er klar så super han masse luft inn og dermed får han luft i tarmene. Jeg begynte å notere meg signalene hans for sult slik at jeg kunne legge han til brystet før han ble så illsint. Det hjalp men jeg rekker det jo selvsagt ikke hver gang :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg hadde det samme problemet. Jeg kontaktet ammehjelpen (anbefales) og fant ut at jeg hadde rask utdrivningsrefleks. Melken kom altså litt for fort og gutten fikk liksom ikke summet seg helt før melkespruten plutselig var der liksom. La den første spruten gå i en klut. Det hjelper også å knipe igjen brystet litt (sigargrep) i starten. Det blir bedre når han blir større, men han fikk stadig en melkesprut i ansiktet frem til han var over 3 mnd, han er 4 mnd nå. Jeg ammet og ammer fremdeles aldri lenger enn 10 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå