Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Ble "skrevet inn" der i dag klokken 12.13 og kom ut igjen 15.43. Satt alle de timene å ventet på å komme til med guttungen som hadde 40 i feber fredag og lørdag og 38 på søndagen og mandagen. Fikk beskjed om at han var helt frisk. Var nok bare en luftveisinfeksjon som gikk over. Natt til i dag så grein han til klokken var 3 fordi han hadde vondt i øret og halsen. Nå ligger han i sengen med 39,5 i feber og er skikkelig dårlig. Følte meg skikkelig teit nede på legevakten i dag egentlig. Er jo aldri noen ting i følge de som jobber der. Syntes de behandler folk på en idiotisk måte. Noen andre enn meg som har dårlig erfaring med de?
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Er nok litt samlebåndsprinsipp der, ja. Har mye bedre erfaring med Poliklinikken på Haukeland. Der er det barneleger som har mye erfaring med småbarn. God bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Hva med å bruke fastlegen da. Legevakten er vel for akutte ting..... og hva forventer du at de skal gjøre da. Så lenge det ikke er noe de kan behandle, så er det detsamme sm at de behandler deg som idiot?? De fleste slike infeksjoner trenger ingen behandling utenom febernedsettende, søvn og godt med drikke:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 De har egevakt for barn på barenklinikken på haukeland sykehus på ettermiddag og kveld. Tror den åpner fire eller seks, husker ikke. Da er legene barneleger og eksperter på sykebarn. Ettersom sykebarn reagerer annerledes enn syke voksne, ting kan gå veldig fort både mot sykdom og mot helbred på små barn. Der er du i beste hender. Vet om flere som er avvist på legevakten, eller bagatellisert og som har fått alvorlige diagnoser på barneklinikken sin legevakt, to barn som faktisk ble innlagt. Vi går alltid der med ungene.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Har prøvd å få legetime til fastlegen i mange uker. Men kommer ikke igjennom på telefonen engang. Så derfor gikk på legevakten!! Noe mer du vil vite? Og det var MANGE der nede i dag som var der fordi de IKKE fikk time til fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Ta ungen med på barnklinikken på kveldstid. De åpner kl 17 for registrering, legen kommer kl 18 og de har åpent til kl 23. Man trenger ikke ringe på forhånd, bare stille opp og få seg en kølapp
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Hvor i Bergen bor du? Jeg hadde byttet fastlege på dagen dersom jeg aldri kom til der... Selv har jeg ALDRI opplevd å ikke få time på dagen hos fastlegen. Har aldri vert på Bergen legevakt med barna, så det vet jeg ingenting om. Men jeg har vert på kveldspoliklinikken (på barneklinikken) som noen andre anbefaler så varmt her. Og der setter jeg aldri bena mine igjen. Ikke en eneste gang har jeg fått noe som helst hjelp der, og makan til arrogant holdning skal du lete lenge etter. Stort sett har jeg gått til fastlegen en dag eller to etterpå, og jaggu var det visst nødvendig med medisin likevel (Ja, jeg vet at det ikke alltid er nødvendig med medisin, men noen ganger er det faktisk det!!) Det finnes tre legevakterstasjoner som skal dekke alle bydelene: Åsane, Fana og Loddefjord. Prøv heller en av disse. Det aller beste er jo Volvat da, men det koster jo skjorta. Men en får i hvert fall hjelp, og så slipper en å vente. En bare ringer inn, så får en et klokkeslett en skal møte på. Helt supert!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Huff, måtte nesten le når jeg leste overskriften, for akkurat det samme gikk jeg å tenkte i sommer. Har aldri vært i Bergen før, har levd hele mitt liv andre steder i Norge (bla Trondheim, Harstad, og div utkantkommuner rundt om) og vært en "ivrig" legevaktbruker pga bla allergi. Har i tilegg jobbet innen akuttmedisin og i den forbindelse har nær tilknytning til legevakter rundt i vårt distrikt. Så i sommer skulle jeg og familien en tur til Bergen. På flyet ble jeg dårlig, og reagerte mot ett eller annet. Svimmel, kvalm, og hovnet opp i ansiktet. Dette ble etter hvert til brennende/sviende vabler og tårene rant, sammen med høysnue og nysing. En tydelig allergisk reaksjon. Dro rett til en legevakt i Bergen (husker selvsagt ikke navnet der) som vi fikk opplyst om på flyplassen. Og gjett om vi måtte vente der fra kl 2 på dagen til HALV ÅTTE på kvelden, uten egentlig noen behandling annet en beskjed om å bruke solkrem (en stakkars nordlenning som meg ble da for pokker ikke solbrent på flyet i11 plussgrader!)! Aldri i mitt liv følt meg så dårlig behandlet! Har hørt om folk her på hjemtraktene mine som har måttet vente opp til to timer, kanskje tre, med småplager (Urinveisinfeksjon eller øyebetennelse feks). Men nesten 6 timer, med store plager (jeg kunne ikke se noe, klarte ikke spise/drikke og måtte ha følge til do), er kritikkverdig. Som et paradoks ble jeg for noen år siden syk (spy/diarè) på ferie i Tyrkia. 20 minutter etter første kontakt med legevakten der (over telefon) lå jeg på enerom på et sykehus, med egen barnevakt og matservering til sønnen min, mens jeg hadde intravenøs med morfin, kvalmestillende og væsketilførsel. Så skal man bli syk, dra heller til Tyrkia enn til Bergen ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Hei. I går våknet jeg og klarte ikke å komme meg ut av senga, måtte dermed ligge å vente til kl 17 til sambo kom hjem. Ryggen var helt ******* Kunne ikke gå, ikke gå på toalett, ingenting. Legevakta? Neh. Jeg betaler heller 800 kr og får komme til en lege på en time enn selve legevakten! Volvat! Lege som tar seg tid, sjekker, får mer en 1 stuslig pille og masse forståelse. (Aleris har jeg også god erfaring med. ) Dra til Volvat neste gang! Det koster, men SÅ verdt det:) ps: I dag kan jeg gå nesten normalt;) Lever nok på en liten rus, men heller det enn å bli veivet inn på legevatkta der nede etter 3-4 t og ikke få noe hjelp. God bedring til den lille!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Gå på barneklinikken neste gang. På poliklinikken.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Bergen Legevakt pratiserer slik: De prioriterer de som bor i kommunen først,de som kommer langveisfra (fra andre kommuner/besøkende i kommunen), de må vente til slutt, selv om de er først i køen . Det var beskjeden jeg fikk (er fra en av Bergen sine nabokommuner, men var på besøk i Bergen) Måtte vente fra kl 12 til nesten kl 22 før jeg fikk komme til. Da jeg endelig kom til , kunne ikke legen finne ut hva som feilte, sendte meg hjem med resept på hostesaft, noen dager senere ble jeg innlagt på sykehus med dobbelsidig lungebetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå