mammatør Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg fullammer og sønnen min er snart 5 mnd. Storebror fullammet jeg i 6 mnd. Men, for noen uker siden sa noen til meg "ikke sikkert at han får nok mat ved bare amming så lenge, siden han er så stor". Der og da sa jeg bare at min gode erfaring fra sist gjorde meg ganske trygg på at han får nok. Men nå har tvilen blitt sådd og jeg tenker mye på det. Han er litt sutrete men det er ikke nytt.. Hvordan vet jeg at han får nok mat?
bitthen Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 At han går opp i vekt og ser god og trinn ut??
mamman til to gutter Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Han får nok mat hvis han går opp i vekt og virker fornøyd. Hvis han feks er mer sutrete enn før og vil ha mat veldig ofte, så kan det tyde på at han ikke får nok. Mange som ikke får nok med bare melk begynner feks å våkne mye oftere om natta for å få melk. Jeg tror du kan stole på erfaringen din fra sist og at han får nok melk.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 At han går opp i vekt og er "sånn passe" fornøyd. Hadde han ikke fått nok mat hadde han enten etterspurt puppen nesten hele tida, eller vært slapp og ikke gått opp i vekt. En kommentar til det at de begynner å våkne oftere om natta kan også være fordi de blir eldre og mer nysgjerrige, og derfor ikke får i seg nok mat på dagtid fordi de skal følge med på mer, slik at de må ta det igjen om natta.
Irene Adler Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Så lenge han er fornøyd og legger på seg får han nok. Jeg fullammet til 6 mnd og gutten la på seg og fulgte kurven sin fint. Da jeg begynte med fast føde; altså på de neste kontrollene, så så vi at kurven flatet ut. Med andre ord la han på seg mer av min melk enn av den faste føden, så fortsett å amme med god samvittighet. Jeg var også i tvil om han fikk nok på slutten, men det gjorde han altså. Ikke bry deg om hva andre mener; spesielt ikke tatt i betraktning den erfaringen du har med storebroren.
Irene Adler Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Så lenge han er fornøyd og legger på seg får han nok. Jeg fullammet til 6 mnd og gutten la på seg og fulgte kurven sin fint. Da jeg begynte med fast føde; altså på de neste kontrollene, så så vi at kurven flatet ut. Med andre ord la han på seg mer av min melk enn av den faste føden, så fortsett å amme med god samvittighet. Jeg var også i tvil om han fikk nok på slutten, men det gjorde han altså. Ikke bry deg om hva andre mener; spesielt ikke tatt i betraktning den erfaringen du har med storebroren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå