Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært hos legen i dag, som kalkulerte at jeg er 18 uker på vei. Jeg var litt sein med å dra på første legetime, men legen sa da han skulle ordne ultralyd på sykhuset og jeg ville få brev i posten. Det var vel rundt uke 15. Jeg fikk ikke brev fra sykehuset før i dag, og de har ikke satt meg opp før den 28 oktober. Da vil jeg være 21+2. Synes det virker litt seint? Skal man ikke helst gå mellom uke 18 og 20? Burde jeg ringe og prøve å skifte time til tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142403481-ord-ultralyd-s%C3%A5-seint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ord.UL når jeg var 21+5. Bedre enn å ta det i uke 17 fikk jeg beskjed av Rikshospitalet.. :)Så det er visst ikke noe farlig å ta det litt senere enn andre ;) det er større sjanse for å se kjønnet også hvis du vil vite det da :)

Lykke til :)))

Jeg var også sein med å komme meg til legen. Han mente dessuten at jeg måtte være kommet lenger på vei enn jeg selv trodde, så fikk plutselig litt dårlig tid ang ultralyden. Jeg mente jeg var 16 uker på vei, legen mente 17 eller 18. Han skulle ordne rask ultralyd.

Vel..En uke gikk, og jeg hørte ingen ting fra noen. Da tok jeg rett og slett og ringte direkte til sykehuset og forklarte situasjonen, og vips fikk jeg time to dager etter.

Synes det var sent.... Var mye til ul i mitt forrige svangerskap. Ekstra oppfølging pga diverse.

Og på ul i uke 21 hadde barnet vokst kjempemasse siden ordinær ul og var var mye større enn gjennomsnitt for den uken.

Mensterminen min var: 13. mars

Ordinær Ultermin uke 17/18: 24. mars

Uke 21 tilsvarte en termin den 27 FEBRUAR (!!!)

Hadde jeg hatt den ordinære ul i uke 21 så hadde terminen min blitt en mnd tidligere enn den egentlig var....

Fødte forresten 2. april.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...