Gå til innhold

Til dere med barn 3-4 mnd som fullammes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge sover de uten å ammes om natta? Minsten her sover fra 20-08, med to måltider ca 23 og 04-05. Er det i det hele tatt mulig å få babyen til å sove 12 timer uten mat på kun morsmelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: Legger han (3 måneder) 19-19.30, ammer 23.30, 01.30, 04.00 (og da er han vanskelig å legge etter den amminga, liksom litt våken da...) Og kl 05 putte i smukk, kl 06 amme og våken til 07, og da sover han til 08/08.30 og vi står opp.

Hvis noen har tips til noe mindre amming på natta er jeg også gira på å høre om det:)

Og jeg er veldig usikker på om de som fullammes kan sove 12 timer i strekk, tror det i alle fall hører sjeldenhetene til.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, her er det nesten slik som "juniklar" har det, dessverre... Nå har jeg klart det i snart 4 mnd, så da skal jeg klare det i 2 mnd til! :-) Jeg må innrømme at jeg nesten blir litt irritert når folk klager over amminga, når de har barn som sover hele natta! *Misunnelig*

Skrevet

Vesla her hadde en liten glansperiode rundt 3,5 mnd hvor hun sov fra ca 20 til ca 7-8 uten mat. Men da spiste hun kontinuerlig fra kl 18-20 også da. Men det varte ikke lenge, nå er hun 4,5 mnd og våkner oftest to ganger pr natt igjen.

Men, jeg er så glad jeg kan amme denne gangen (sønnen min måtte ha mme) at jeg bare er glad til at hun våkner om natta, for da stimuleres melkeproduksjonen:)

Skrevet

ammer når jeg legger meg og 1-2 ganger om natten. snart 4 mnd. Helt ok syns jeg. Hun spiser i søvne og jeg ammer nesten i søvne!

Skrevet

Veldig forskjellig når han våkner her.. Men han får siste måltid rundt kl 19, og da kan han sove til alt fra 03 til 7 uten mat..

Det er mer normalt at de spiser oftere enn det, når de er i den alderen! Så tror ikke du bør forvente 12 timers søvn enda!

Skrevet

Hører om noen som sover hele natta med kun mm. Men hva de mener med å sove hele natta, det er jeg usikker på. Gutten min sover jo egentlig hele natta. For han spiser i halv-søvne og kan bare legges igjen. Så han sover jo til morran egentlig;) Legger seg kl 19. Så spiser han av og til i 21-22 tida. Ikke alltid. Så er det rundt midnatt ca, og så i 03 tida. Så er det morran 05-05.30:/ Ikke sulten når han våkner. Så er ikke derfor han våkner. Trenger ikke mat før en time etter han har stått opp. Men, sånn er det i familien her. De fleste er A-mennesker. Tror det er mulig å få de til å sove lenger av gangen, men jeg orker ikke ta opp den kampen riktig enda;) Hør på helsestasjonen om råd. Det skal jeg gjøre etterhvert ihvertfall:)

Skrevet

Takk for svar! Er egentlig godt fornøyd med bare to nattmåltider, det første får han jo før jeg legger meg. Synes bare det er interessant å høre andres erfaringer. Hører om flere på denne alderen som "sover rundt". Vet at i alle fall endel av disse får MME, og det er jo tyngre fordøyelig, pluss at man har ubegrenset mengde mat tilgjengelig. Ha en fin kveld!

Skrevet

Er vel kanskje ett av unntakene eg da? Har en liten på 4 mnd som sover fra ca 19.30 til 8. Uten nattmat. Har gjort det siste mnd, så har tydeligvis godt sovehjerte;) var litt bekymra først, men de fleste sa han hadde våknet hadde han vært sulten. Nå er eg litt bekymra for att eg skal få mindre melk til han siden det ikke blir amming om natten. Fullammer og har kun gjort det. Begynte med smaksprøver på grøt for noen dager siden, for synest han legger på seg lite. Er bare 5900 ca og ca 63. På siste sjekk. Hadde lagt på seg akseptabelt sa helsesøster men eg syns det var lite m bare 100 g i uka. Så da prøver eg Med litt grøt. Han var bare 2940 da han ble født da, og 49 cm. Men tar hver natt han sover så lenge med meg ja. Hvem vet hvor lenge det varer;)

Skrevet

Min fikk mme som siste måltid fra han var 1 til 2 mnd. Da begynte han å sove fra ca 23 til 06 uten mat imellom. Etter det fikk han hver 3 time pupp. Jeg ga han mme fordi jeg trodde jeg ikke hadde nok melk. Da han la på seg i rekordfart slutta jeg med mme. Han derimot fortsatte 6-7 timers øktene og har holdt på det siden (nå er han 4 mnd). Nå legges han ca 20 (får endel mat rett før, både pupp og litt grøt), sover til 2-3 om natten, spiser, sover til 06, spiser og sover til 08-09. Synes måltidet i 2-3 tiden er tungt fordi jeg selv er så trøtt da, men ammepausen fra 08 til da er god :) Mitt tips er i allefall å gjøre han/hun mettest mulig før leggetid, så kanskje de holder ut 6 timer før neste. Her har det hendt at han har sovet 8 timer også. Så håper jeg om noen mnd kan kutte ut nattmåltidet og at han holder seg til 06. Men da begynner han vel å stå opp klokken 6 også.. :P

Skrevet

Ja, det er mulig men tror det kommer an på barnet.

Min første var sulten og skulle ha mat flere ganger på natta.

Tulla jeg har nå har sovet fra 19 - 07:30 siden hun var 2 mnd. Nå er hun 4.

Men, jeg ammer ganske ofte på dagen, ca 2. hver time, og har nå begynt å gi en flaske mme i tillegg på den siste ammingen før hun legger seg.

Våkner hun på natten får hun bare smokk og sovner igjen da.

Skrevet

Jenta mi begynte å sove på kun mm fra kl. 21 - 22 til kl. 08-09 ved 3mnd. Før dette var ho oppe annen hver time hele nattaen. Ved 4mnd ble det fra 19:00 - 06:00. Dupper så vider av og står opp ca kl. 08:00. Dette gjør ho enda. Ho nærmer seg nå 6mnd og jeg full ammer fortsatt. Stor jente på 8,5kg 67lang. Var en periode på noen dager hvor ho våknet mye, men det var nok en øke periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...