Gå til innhold

ang åpning/modning?var på sjekk idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

heizann;)

var på vekstestimering idag, og da sjekket legen åpning/modningen min og der var det en,nesten 2cm åpning og livmortuppen var myk og fin på midten... hva betyr d? prøvde å spørre, men de er alltid så stressa på sykehuset:/

er førstegangs så vet veldig lite.

samtidig lurer jg på om hu strippet meg? brukte to fingre og holdt på en stund oppi der. er 38+6 idag:)

er KJEMPE TAKKNEMLIG for alle svar<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan det nok hende ho tøyde deg litt ja. Var til akupunktur i dag og da sjekket jordmoren meg, hadde det samme som deg, og ho tøyde endel.

Ho sa ihvertfall av det var veldig bra og at man kunne føde når som helst.

Jeg har også mye kynnere, og fikk mensmurringer med engang etter at hun hadde tøyet. Ho sa at det kunne godt skje i natt, så er spent her:D

Har 9 dager til termin, og det er også min føste:)

Skrevet

det er jo litt artig hvor likt vi er i prosessen og da har en veldig spennende tid foran oss.

jeg selv fikk de murringene en god stund etterpå, og kynnere som kommer ofte, blir endel do beøk med disse sammentrkningene.

men så bra at hun sa det nne skje når som helst, venter spent på prinsen min nå<3

Skrevet

Heisann:)har lyst å svare deg på det du lurer på.Når man skal presse ut barnet skal man ha ti cm åpning. Livmortuppen skal altså på en måte forsvinne ved hjelp av riene,og det er effekten av riene som fjerner disse tuppene(noen rier er ikke så effektive,derfor kan man eksempel ha rier/kynnerre i ukesvis).Hvis livmortuppen hadde vært hard hadde det vært lengre igjen, men husk at det er ingen som vet når fødselen starter ,selv om de er fagfolk. Hvis du blir strippet så kjenner du det...det gjør vondt !!!!Uansett så må du ha lykke til med fødselen og barseltiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...