Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hvordan vet de at dette mennesket er hyggelig? Eller er det bare en uvane? Kan noen forklare meg denne merkelige tradisjonen?
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Stort sett østlendinger som gjør det, regner med de mener "hyggelig å hilse på deg"...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 forkortelse for "hyggelig å hilse på deg". Det kan jo være hyggelig å hilse på folk selv om de i ettertid viser seg å være et rasshøl! hehe....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 De sier jo ikke at den de møter er hyggelig, de sier at det er hyggelig å hilse på :-) En positiv holdning til verden, det er hyggelig å hilse på nye mennesker, så får tiden vise om det faktisk var feil. Og det er jo kun unntaksvis. Ofte sier man det jo om folk man har hørt om fra venner og kjente, folk man kjenner til, men ikke har møtt før.
Kyllingbein Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er fra østlandet og sier det fordi jeg synes det er hyggelig å hilse på nye mennesker. Om det viser seg at det er en idiot i ettertid var det fortsatt hyggelig å hilse på i øyeblikket vi møttes
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sier som de andre her vi sier det som i " hyggelig å hilse på deg" .
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er fra nord-Norge og sier ofte "trivelig" når jeg hilser på nye mennesker. Regner med at det er samme greia med å si "hyggelig"
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er nordlenning og sier "hyggelig" når jeg hilser på folk. Synes det er en fin gest jeg:0)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er også nordlending og har alltid gjort det, det er jo hyggelig å hilse på dem!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Hva sier du når du hilser på folk, da, HI? "Uhyggelig å hilse på deg!" "Huff, så kjedelig å hilse på deg!"? Vi har jo noen høflighetsfraser som vi bruker for at det skal føles hyggelig å hilse på ukjente mennesker. Men dere nordfra kaller vel hverandre stygge ting hele tiden og syns det er gjevt?!
Miztery Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er fra nord jeg også, og er ikke så flink til å forkorte, så jeg sier alltid "Hei, hyggelig å hæls på deg!"
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Haha, vi nord fra sier jo bare stygge ting ja. (?) Hvor har du det fra 19:57? Nei, ærligtalt, bruker jeg navnet mitt å presentere meg istedet for en falsk høflighetsfrase. Kan si som avsluttning på en samtale at det var trivelig å hilse på. HI
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Falsk høflighetsfrase...? Det er da hyggelig å hilse på nye mennesker?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er fra sør og sier "hyggelig". Synes det er hyggelig å treffe nye mennesker
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Æ e nordlænding, og når æ hels på nye folk, sei'æ: hmmmm, æ veit ikkje om du e nåkka trivelig, så æ e skeptisk te å møt dæ"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå