krisb Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har fått umennskelige smerter i høyre fot og gikk til legen, fordi jeg trodde det kunne være bekkenløsning. Der fant hun ut at det var prolaps/isjas smerter og pga graviditeten kan jeg ikke få noe smertestillende bortsett fra paragin forte. Jeg synes heller ikke det fungerer særlig godt, så her sitter jeg med 2 uker igjen til termin og har skikkelig problemer med å gå! Forhåpentligvis sku smertene forsvinne litt når lillegutt sank litt nedover i magen, men føler bare det forverrer seg.. Nå begynner jeg å grue meg til fødselen fordi jeg ikke kan stå eller gå, og minst ligge på ryggen!! Noen som har opplevd lignende smerter og født med de? Er min nr 2, og min første fødsel var jo en drøm, så jeg gruer meg liksom til fødselen siden jeg ikke helt vet hvor ille det kan bli!
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Hei! Lurere egentlig på det samme!! fikk prolaps 1 år etter nr 1 og hadde prolaps i høyre side i over 1 og et halvt år, og vart opperert for det i september i fjor! å nå er jeg 31 uker på vei å har samme smertene bare nå i venste side :/ å det er drit vondt! gruer meg skikkelig!! Så dytt dytt på denne tråden! dette vil jeg og vite!!
m91 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Heisann! Jeg har hatt skoliodr (skeiv rygg) siden jeg ble født siden jeg ble født i seteleie og de vrei meg eller lignende da jeg ble født.. Ryggen min er 22grader skeiv, og jeg har tidligere vært veldig plaget med ryggen min og at den har låst seg ganske ofte. Når dette har skjedd har jeg fått Stesolid i intramuskulære sprøyter. Dette er noe som har hjelpt meg veldig og har fått musklaturen min til å slappe av osv, siden paralgin forte ikke har noen virkning på meg. Jeg sporte på legevakta om hvordan det ble med ryggen min om den plutselig låste seg under fødselen.. Og da sa de at jeg kunne få stesolid da, siden det ikke er skadelig for ungen, men virker avslappende og smertelindrende på meg. Så spør legen din om dette kunne være noe for deg. Ei skive utglidning eller lignende er jo noe litt annet. Men kanskje kunne dette vært noe for deg som hadde hjelpt deg å slappe av og ha mindre vont? Verdt et forsøk i alle fall )
*2 tøfferosa mars-08+okt-10* Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 d har jeg...hadde kraftige smerter i rygg og ben. kunne ikke bevege meg uten krykker. Var bekymret for hvordan d ville gå å føde, men da fødselen startet fikk jeg epidural og jeg fikk en drømmefødsel=D skal nå snart føde nr 2 og skal ha epidural denne gang å! Denne gangen har jeg like mye smerte og i tillegg kraftig smerter pga bekkenløsning. (må gå med krykker) Er ikke bekymret for fødselen så lenge jeg får godt med smertestillende (epidural). Syns liksom man har hatt nok smerter nu slik som man går. smertene avtok en del så snart magen var borte, men måtte gå med krykker i 2mnd etterpå, men d var pga mine ryggproblemer/ryggtilstand før graviditeten Etter min erfaring så går d nok bra skal dere se=D Lykke til.
krisb Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2010 Godt å vite jeg ikke er alene... Får høre med legen på neste kontroll. Akkurat nå føler jeg det bare går nedover igjen. I tillegg har jeg jenta på 2 år hjemme også. Så krysser fingre for at imorgen er en god dag for beinet, og at hu er blid og fornøyd og gjør som jeg sier Da er det kun 14 dager igjen til termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå