Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Del Skrevet 5. oktober 2010 Når man jobber fullt har man rett til fri/velferdpermisjon for å få på svangerskapskontroller. Er det slik at når man er delvis sykemeldt at man mister denne rettigheten? Jeg har fått beskjed om at alle kontroller må tas utenom arbeidstid; altså bytte jobbedag dersom jeg må på kontroll på en dag jeg jobber. Er det noen som har erfaring med dette? Min nærmeste leder har sagt at alle kontroller må tas utenom arbeidstid. En person fra personalavdeling sier at det ikke finnes noen nedskrevne prosedyrer for bedriften jeg jobber i (da mtp gravid og delvis sykemeldt), men at man må bruke sunn fornuft. Betyr altså sunn fornuft at alle kontroller må tas de dager du er sykemeldt/ikke jobber? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142403005-fri-til-%C3%A5-g%C3%A5-p%C3%A5-svangerskapskontroll-og-sykemeldt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisand Skrevet 6. oktober 2010 #2 Del Skrevet 6. oktober 2010 Man mister vel ikke rettigheten til fri, for den ligger det uavhengig av stillingsprosent. Alle rettigheter man har gjennom arbeidsmiljøloven gjelder alle arbeidstakere, uansett om man jobber 20% eller 100%. Men det er en "uskreven regel" ved de fleste arbeidsplasser at de som jobber deltid forsøker å legge legetimer ol. til dager de har fri. Unntakene er time hos spesialister der man i liten grad kan velge selv når man vil ha time. Jeg er litt enig med lederen din om at du kan legge kontroller til fridager eller bytte dager. Jeg har selv vært sykemeldt 50% og kunne ikke fått meg til å be om fri når jeg skal jobbe fordi jeg skal til lege eller jordmor. Dette kan jeg fint bruke "fridagene" mine på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142403005-fri-til-%C3%A5-g%C3%A5-p%C3%A5-svangerskapskontroll-og-sykemeldt/#findComment-142407506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå