Gå til innhold

Gravid-ikke gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på Loette for 2 mnd siden, og har begynt på det tredje brettet nå.

Jeg skulle egentlig ha mensen fra ca 22-29 sept, men den kom aldri. Jeg hadde noen småblødninger (noen smådråper nå og da), litt ekstra utflod og slimaktig, men ingen vanlig mens. Nå skal sant sies at jeg hadde mensen en måned tidligere, så opphold i ei uke før det var påanigjen med mens ei uke. Så da hadde jeg på en måte mensen to ganger den mnd, men ingen i sept.

Nå i helga begynte jeg å føle meg litt småkvalm. Tenkte ikke videre over det pga at det går jo omgangssyke. Men min samboer sa til meg at "er du ikke gravid da?". "Neida" sier jeg.

Tok en test på søndag men den viste ikke noe.

I går og i dag har jeg sinnsyyyyykt såre, ømme brystvorter. Gjør nesten vondt å ta på dem, eller ha på seg BH. De virker med hovne også. Kvalm på og av, og kjempe øm nederst i magen med skikkelige murringer.

Dette husker jeg er slike symptomer jeg følte når jeg ble gravid med sønnen min også....så da begynner jo tankene virkelig å svirre da.

Er jo tre uker til neste mens, så hjelper vel ikke å ta noen test før rett før. Hater å gå sånn og tenkte, lure og ikke vite.

Jeg går jo på pilla, og tar den hver dag. Vi har ikke planlagt et barn i nærmeste framtid ettersom vi flyttet sammen i sommer, og jeg studerer. Er ferdig med studiene i juni neste år, og håper på å få meg en bra jobb. Vi har også barn på hver vår kant, så barn nr 4 har vi liksom ikke plass til akkurat nå. Men hvis det viser seg at jeg er gravid må vi ta det derfra å se hva vi gjør. Jeg er ingen tilhenger av abort, men er heller ikke mot det. Men tankene går bare litt amok inni hodet mitt nå merker jeg..... Håper jo også da på en måte. Hadde jo vært kjempe koselig, selv om timeinga ikke er den beste. Men passer det egentlig 100% å få barn da ;0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også få lov til å legge til at magen min er skikkelig oppblåst, men har ikke noe luft i magen lissom.

Vi hadde sex på lørdag, og da var det nesten ubehagelig. Følte meg nærmest hoven, og øm nedentil. Hmm...merkelig.

Skrevet

Legen min sa at p-piller er egentlig 100 % sikkert, det er de gangene hvor man roter med pillene at de få prosentene kan bli gravid.

Har du negativ test og går på pillen vil jeg nok ikke tro du er gravid!

Skrevet

At p-piller er 100% sikkert har jeg aldri hørt min lege si men... Han har alltid sagt 99%, og det er mange som har blitt gravide selv om de går på pilla.

Har ei venninne som ble gravid nå i sommer samtidig mens hun gikk på yasmin og hun husket å ta den hver dag. Tror det der kan være veldig forskjellig fra person til person, hvor fertil hun/han er og hva slags prevensjon/piller du går på.

Men det er kanskje litt tidlig for meg å stole på at den negative testen faktisk er negativ, eller??

Skrevet

Jeg har hatt akuratt de samme symptoner alle ganger jeg har prøvd å gå på p-pillen, men har sluttet hver gang fordi jeg får så mange gravid symptoner. Så jeg tror det kan være like mye bivirkninger, enn symptonmer! Men man veit aldri, du får avvente å se å evt ta en test :))

Skrevet

Ok. Mulig det.. Men ikke hatt det slik de to foregående månedene. Har gått på p-piller i over 10 år sånn på og av, prøvd uttallige forskjellige slag av diverse grunner, men aldri hatt slike bivirkninger av noen. Da må jeg kikke igjennom "bruksanvisningen" som følger med Loette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...