Gå til innhold

Noen her som bare har hatt rier i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann hadde jeg bare rier i magen, så jeg aner ikke hvordan det kjennes ut i ryggen. Men jeg kom over en artikkel hvor de nevnte i en bisetning at hvis man hadde rier bare i ryggen/magen første gang, så var det ikke uvanlig å få motsatt med neste..

Så nå er jeg plutselig veeeeeldig opphengt i de samme ryggsmertene som jeg har hatt i ukevis uten å ofre dem en tanke:

"Var det en begynnende rie? Eller det kanskje? Eller den??"

Patetisk, jeg vet *sukk*

Men altså, hvordan kjennes rygg-rier ut? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

mine rier satt i ryggen fra förste til siste rie ved min förste födsel.

mine rier kan jeg beskrive som EXTREME menssmerter som bygget seg opp og når de nådde toppen forsvant smerten sakte men sikkert inntil det var tid for ny rie..

har termin om nesten 3 uker så jeg er spent på hvordan det blir den her gangen. lurer på om rier i magen er sterkere enn rier i ryggen..

Skrevet

Med første gutten hadde jeg bare tak i ryggen...

Med andre gutten hadde jeg bare tak i magen...

Er veldig spent på hvor tulla gir meg rier!

Riene i ryggen er det desverre snart 9 år siden, men følte de jeg fikk i magen for 3 år siden var veldig lik, og du vet det er rier, for de kommer i skikkelige tak!

Skrevet

Jeg har termin med min første om åtte dager, og har i fem dager nå hatt det jeg antar er modningsrier i ryggen. Det kjennes som skikkelig vonde menssmerter i korsryggen - har en sånn fire-fem runder med dette i døgnet, varierer litt hvor vonde de er og hvor lenge de varer.

Har forresten kjøpt en rispose på helsekost, er fantastisk til lindring av smertene. Den er som en stor "pølse" fylt med ris som kan varmes i mikroen, og legges over korsryggen. Anbefales! :)

Skrevet

Hadde kun rier i ryggen med nummer en, og det var INGEN tvil om at det var rier da det startet, fordi det var VOOONDT! Som om en klo tar tak i musklene i korsryggen og vrir til.......

De to siste fødslene mine har startet med mensmurringer i magen, som har blitt sterkere og sterkere, før de har flyttet seg til ryggen når jeg har fått 4-5 cm åpning.

Syns ryggrier er verre enn magerier, men dette handler vel også om at jeg har hatt den verste åpningsfasen fra 4-10 cm med ryggrier, og det har gått veldig veldig fort (under 2 timer), så tror ikke jeg ville hørt på mine erfaringer altså, hehe.

Heldigvis er fødselssmerter og opplevelser individuelt;)

Skrevet

Jeg hadde mest rier i ryggen. Vanskelig å forklare, det kjens litt som om ryggen slites i stykker...

Skrevet

Hehe, det nytter ikke å si til meg at man "vet" når det er rier - jeg gikk hjemme med det jeg trodde var de berømte maseriene man leser så mye om her på BIM, helt til jordmor pr telefon insisterte på sjekk, konstaterte 7 cm og sendte meg rett på sykehuset :P

Da hadde jeg hatt ekstreme "menssmerter" i magen i 3-4 timer først. Våknet om natta med små koserier som kom bølgevis med timers mellomrom, og sov bare videre, trodde jo det skulle vare i dagesvis med modning..

Men jeg har aldri vært plaget av menssmerter i ryggen, så det sier meg ikke så mye egentlig.. Mine magerier føltes ut som om jeg skulle slites ifra hverandre på midten, det var bare AU AU AU!!! all the way, så jeg håpte liksom at ryggrier var litt mindre vonde siden jeg aldri har hatt særlig vondt i ryggen :)

Men vet jo at det individuelt og vondt okke som, så det får vel bare stå sin prøve denne gangen også ;)

Skrevet

Jeg hadde bare rier i ryggen sist,de kom som kastet på meg på natta.. det var ingen tvil om at det var rier.. hadde tidligere den kvelden noe som lignet "menssmerter" i ryggen...

er spent på hvordan det vil oppleves denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...