Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jenta mi på 2 år og 5 mnd kan i helgene gjerne sove 12 timer om natten og 2 timer på dagen (da vekker vi henne). Denne helgen sov hun 12,5 time natt til lørdag og 2,5 time på dagen og da vekket vi henne begge gangene. På barnehagedager sover hun gjerne 11-12 timer om natten og ca 1,5-2 timer på dagen. Er dette unormalt mye for en på nesten 2 1/2 år? Hun har aldri problemer med å sovne på kvelden så det er jo tydelig at hun trenger denne søvnen. Når jeg ser på sovelistene i barnehagen ser jeg at det står på de fleste på hennes alder at de skal vekkes etter 1/2 time og 1 time, er derfor jeg har begynt å tenke på om hun sover unormalt mye.
lille sprelle Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Uansett - la henne sove! vår på drøyt 2,5 år sover fra ca 19 (av og til holder hun seg våken til 20.30) til ca 06.00 (av og til sover hun helt til 7). Vi har nå begrenset dagsovingen til 1 time. Hun har aldri sovet så veldig mye selv da hun var nyfødt prematur.
tine0810 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 du er heldig:-) La hun sove tenker jeg også...
Ranveig R Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 La ho sove, så lenge ho ikkje har problem med å sovne om kvelden. Jenta vår fyller 3 om ein knapp mnd, og søv enno om dagen av og til. Søv som regel 11-12 timar om natta uavhengig av dagsoving. Det er helst dei dagane ho er i bhg ho treng å sove, og pleier då å få seg ein lur på ca 1 1/2 time. I bhg der eg jobbar skal så å seie alle 1 1/2 - 2-åringane vekkast etter ein time, men ungar er forskjellige.
Girlygirl83 Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Min er 2 om en måned og hun sover omtrent like mye som din. 11-12 timer om natten og 2-3 timer på dagtid. Tydelig at hun trenger det, for hun blir temmelig sur og gretten om hun ikke får denne søvnen.
3småtroll♥ Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Nyt det du- plutselig så er det over;) Her sover lilleknott som ble 2 i mai fra 19.00- mellom 7-8 til vanlig. I helgen sov han fra 19- 11! Da var jeg på jobb så mannen min ringte å lurte på om han skulle vekke han siden klokka var 11:) Lilleknott sover også 1 time ca i barnehagen- vekker han ikke, men lar han sove det han trenger. For oss er dette vanlig, men alle barn er jo forskjellig og de fleste sover jo det de trenger:) Før sommer sov lilleknott fra halv 6-6 om kvelden til 10-11 dagen etterpå også sov han 1-2 timer på dagen. DET var mye! Nå er han plaget med store mandler og polypper (skal opperere om en uke) så er nok noe av grunnen siden han sover litt dårlig/urolig med snorking og pustestopp i løpet av natten.
Mor Løvehjerte Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Vesla kan gjerne sove 13-14 timer om natta og 0-2 timer på dagen. Hun er 2 år og 2 mnd. Alt er normalt, så lenge de spiser greit, virker fornøyde og utvikler seg normalt, sa helsesøster. Spesielt ved utviklingsprang (hvor det skjer mye), har de ekstra behov for søvn.
Makko med to små gutter Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Min er som Mor Løvehjerte, ganske nøyaktig :-P 13-14 timer på natt og 0-2timer på dagen (like gammel og!). I barnehagen legges han han etter frukt og sover til kanskje til 16.15. Ingen problemer med å legge han på kvelden.
Galskapens overhode Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 nyt det sier jeg.. min sover 9 timer på natta og kanskje 1 time på dagen.. Tiden er ikek moden for å fjerne dagluren enda.. da blir natta fort værre. Mennesker er forskjellige, og så lenge hun ikek bruker flere timer på å sovne, så trenger hun nok den søvnen hun får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå