Gå til innhold

Fødselspenger ut fra termindato eller fødselsdato? Help me!!;-)

Anbefalte innlegg

Jeg har termin den 19 januar, og da har jeg akkurat rukket å jobbe 6 mnd før jeg går ut i permisjon. Men har hørt at hvis jeg føder for tidlig, dvs før jeg går ut i permisjon så får jeg ikke fødselspenger?? Stemmer dette??

Sukk,kan man bli "straffet" for å føde for tidlig?

Håper noen vet!

Fortsetter under...

Dessverre er det slik at du må ha jobbet i minst 6 mnd før permisjonen starter - og den starter 3 uker før termin.. Det nytter ikke å likevel jobbe fram til fødsel og håpe at den kommer til termin eller over, da du likevel ikke opparbeider deg foreldrepenge rettighet i denne perioden..

Dvs at om du akkurat har opparbeidet 6 mnd den 19. januar, så vil du gå ut i permisjon den 28. desember - og har dermed ikke opparbeidet rett til foreldrepenger.

Og ja, om man blir "straffet" for å føde for tidlig om man mangler et par dager på opptjeningen.. En plass må grensen gå og dessverre vil det si at noen faller akkurat utenfor og bare får engangsstønaden kontra foreldrepenger....

Ok,takk for svar!:-)

Har opparbeidet meg 6 mnd da jeg går ut i termin, den 28;-) Så da får vi bare satse på at lillegull blir inni magen til dess:-)

Skjønner at grensen må gå et sted,bare hadde vert så ergerlig å miste retten pga noen dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...