bondeknøl Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Er det dyrt? jeg har aldri smakt sushi, men skal til Oslo til helga og tenkte jeg skulle prøve ut! Hellstrøm sa det var Oslo's beste Sushi der
jordbærsjokolade Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Det er dyrer der enn på de fleste andre sushi steder, men ikke uoverkommelig altså Hellstrøm har rett, tror jeg da, det er i hvertfall den beste sushien jeg har smakt i Oslo. Prøv sashimi til forrett hvis du tør:) Og tempuramaki er nydelig og en grei ting å begynne med (er jo egentlig ikke sushi da). Suuulten!
bondeknøl Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er helt grønn på mat som ikke er kjøttkaker, taco, fiskeboller osv.. Hva er det egentlig? vet det er rå fisk altså, men hva er det sammen med den ? hehe Sashimi? om jeg tør, det hørtes skummelt ut Sånn ca hva ligger prisen på da?
Berta_78 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Sashimi er biter av rå fisk (ellr skalldyr) som serveres kun med en saus av soy, sitrus, chili og kanskje vårløk eller noe? Alex har en "hemmelig" sashimi-saus. Sushi er vanlivis enten sashimi, ngiri eller ulike typer maki. Ngiri er biter av rå fisk eller skalldyr (eller grønnsaker) som ligger på en pute klissete ris. Maki er ruller av samme varer, men med tørket tang inni eller utenpå. Man spiser det ved å dyppe bitene i soysaus, gjenre blandet med en grønn guffe som heter wasabi, som er råsterk pepperrot. Alex er enestående i Norge (Europa?) på sushi. Det er rett og slett en utsøkt opplevelse å spise der. De trikser med hovedlinjene slik jeg beskrev dem over på en helt fantastisk måte, og tryller frem smaker og konsistenser som er helt syke. Jeg er veldig glad i sushi, og spiser alt jeg kan få, men Alex er i en egen klasse. Det er dyrt til sushi å være, men ikke dyrere enn andre gourmet-opplevelser. Hvis dere drikker litt vin, bør dere beregne kanskje 1000 per hode? Hvis dere bare spiser, beregn fra 400 og oppover. Servitørene er proffe og hyggelige, og hjelper med alt dere trenger. Men du må for all del bestille bord! Kan hende det er fullt til helgen..
tine0810 Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 verdt hver krone! Ganske dyrt, men namnam....
Gjest ->>- Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Altså, ja, det er Oslos beste sushi. MEN; sushi er for mange en smule av en tilvenningssak. Mange synes det smaker greit, men rart første gang og blir bedre etter hvert. Dermed hadde jeg aldri i verden betalt skjorta for å spise på Alex når du ikke en gang vet om du liker konseptet. Plenty av billigere steder har utmerket sushi for en førstegangsopplevelse.
Trollemor75 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Den beste sushien jeg har spist noensinne kommer fra Alex. Selv når jeg bodde i Singapore har jeg ikke funnet like bra sushi, og der er de helt besatt av mat. Spiser så ofte jeg kan når jeg er i Oslo.
tine0810 Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 hvis du er usikker på om du liker det kan du jo kanskje dra på Nodee i stedenfor....bestille litt sushi og litt annen mat......nydelig sushi og annet der også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå