Gå til innhold

Hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg for frekk mot min gynekolog med denne mailen? Er jeg tydlig nok? Har ikke hørt fra henne siden juni liksom!

Hei .......

Nå er det onsdag igjen i morgen og jeg er håpefull om at du kanskje har tid til og svare denne uken. Jeg vet du er en travel dame, og jeg er en utolmodig en... hehe

Jeg ønsker virkelig og komme i gang med mer hormoner osv. Jeg er midt i syklusen nå ca.. Burde være rundt de tider da man har eggløsning. men testene mine indikerer ingen eggløsning hos meg nå i hvertfall.. Har masse murringer osv, men ikke no utslag.. Så om jeg får kommet i gang med hormoner så fort mensen er tilbake hadde det vært en drøm.

Jeg ønsker også og diskutere mulighetene for og komme på en liste i fht til ivf som nevnt. Jeg har nå en bmi på ..., og håper og komme under 32 til jul.. (det er det som er grensen er det ikke?) Passerer nok -20kg på vekten i dag!! hurra...

Jeg ønsker veldig å fortsette og få behandling hos deg, da jeg vet du er ekspert på området, samt at jeg føler meg trygg på deg. Du ønsker mitt beste og det merker jeg. Men om du føler at jeg ikke får den oppmerksomhet og tid jeg kanskje krever litt, så håper jeg du sier i fra. Da får jeg event. ta kontakt med noen på det private markedte. Jeg har ikke veldig lyst og bytte, men jeg orker ikke ha kun sporadisk kontakt. Dette går litt utover psyken min, og jeg begynner og bli sliten.

Håper ikke du føler jeg alt for pågående og masete. Jeg kan nok være det. Men dette er livet mitt, så jeg må jo bare kjempe litt for det syntes jeg..

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var en godt skrevet mail. jeg:) Lykke til!

Skrevet

Syntes overhode ikke denne var frekk på noen måte :o)

All helsepersonell skal jo være der for pasientene sine. Masse lykke til =) Håpe du får ett positivt svar!

Skrevet

Nei det var ikke frek i det hele tatt. Det som er frekt er og ikke følge opp pasientene hvis det er det som er avtalt...

Man får INGENTING hvis man ikke spør, det er nå min filosofi;-))

Skrevet

Slett ikke frekk denne mailen. Bare å stå på kravene dine!

Hvis hun ikke svarer, så får du rett og slett bestille deg en time hos henne og få pratet med henne. Det er kanskje like enkelt å faktisk ta en time der og snakke på tomannshånd (tremannshånd om du tar med deg mannen)

Skrevet

Frekt er det ikke, men jeg ville nok selv valgt en litt mer konkret og profesjonell tone og ikke vært så privat.

For meg høres det tryglete ut når du sier at du trenger jevnlig kontakt og må bytte dersom hun ikke kan det men at du ikke ønsker det pga din psyke.

MEN det er min mening, jeg vet jo ikke noe om ditt forhold til gynekologen, kanskje dere kjenner hverandre godt nok til å være så privat i tonen?

Skrevet

Takk for alle svar..

Turbo; Her er litt av problemet,.. Hun er ikke bare og få time hos! Hun er kun på ahus på Onsdager, og da er hun gjerne veeeldig opptatt...

mrspoo:

Jeg har vel ikke veldig privat forhold til gynekologen nei... hvem har det? Men når man har prøvd og komme igjenom hos henne lenge og ikke føler man får oppfølging så må man kanskje bli litt personlig for og vekke sympati og oppmerksomhet? Jeg kan ikke si at jeg er spesiellt tryglende og si at jeg trenger tettere oppfølging når jeg ikke har hørt et pip fra henne siden juni.. Da gikk jeg på hormoner og de funket faktisk! Jeg fikk eggløsning, men ble ikke gravid.. Også hører jeg ikke mer... Sånn har det vært hele tiden! Har vært til utredning i 2år hos henne og alt går like tregt! Men hun er flink, så jeg sliter med og bytte.. Men med denne mailen håper jeg hun gir tilbake meldig om hun faktisk ikke har kapasitet til meg! Dessuten er dette mennesker som jobber med mennesker hver dag. Hun er ekspert på infertilitet, så det kommer heelt sikkert ikke som et sjokk på henne at det sliter på psyken liksom! Ser ikke noe galt i og være litt privat, det og prøve og få barn ER privat!!!!

Skrevet

Selvfølgelig er det privat å få barn, ingen vits å hisse deg opp, du spurte om mening om mailen og jeg ga min mening ;)

Beklager at den ikke var det du var på jakt etter, men jeg tror at når det gjelder denne type ting så kommer man mye lenger med å holde en profesjonell og konkret tone, men igjen så er det min mening og til syvende og sist så gjør du som du føler for å gjøre.

Skrevet

Ehm, jeg føler ikke at jeg hisst meg opp her altså.. Da missforsto du..

Prøvde bare og forklare at det ikke har hjulpet med den profesjonelle tonen.. Har prøvd det også!!! Og at det ligger en del bak den mailen jeg ikke har nevnt, som at hun absolutt ikke har fulgt meg opp, selv om jeg har vært hos henne i 2 år.. Og at jeg er skuffet over og ikke få prøve ut det som faktisk funket, når vi endelig fant noe... Mener det bare hadde vært og kjøre på liksom...

Skrevet

Når du puttet 4 utropstegn bak siste ord så oppfattet jeg at du hisset deg litt opp, men uansett så er det ikke det det handler om:)

Kanskje det beste er å finne en annen gynekolog? finnes jo mange veldig dyktige som er spesialisert seg på barnløshet.

Selv om det blir mye slit å finne ny så kanskje det faktisk kan betale seg med at du får den oppfølgingen du trenger?

Det er jo ikke riktig at du ikke skal ha oppfølging når du er pasient hos henne.

Hva er mulighetene for å bevege seg til Osloområdet? I Oslo finnes det haugevis har jeg inntrykk av, vært selv på Majorstua hos dr Merete Blakstad.

Og det finnes jo mange private klinikker som har avtale med nav slik at du bare betaler egenandel så lenge du har henvisning.

Det er nok slit med å prøve å bli gravid om en ikke skal slite med å få oppfølgingen en har krav på som pasient.

Skrevet

Jeg er veldig glad i utropstegn.. hohoho...

enywho.. Den mailen var liksom en slags siste "ta kontakt i morgen, ellers bytter jeg gynekolog" mail.. hehe...

Men er skummelt og bytte også! Må jo starte på nytt liksom. Med forklaringer, og alt.. Men jeg gjør det om jeg ikke får no svar nå..

Tusen takk for anbefalingene... Ellers har jeg også fått anbefalt balderklinikken... Må nok til Oslo, ikke så langt unna, men da tar det plutselig en dag og dra til gynekologen nesten vøtt.. Jeg kjører ikke i byn, så da må jeg ta tog.. Så mye enklere og billigere og ta det på sykehuset.. haha.. Men egentlig ikke enklere når man tenker på hva tregheten koster av energi og deprisjoner.. Synd at det offentlige helse norge skal være så uendelig trægt!! grr... jeje...

Nå skal jeg lalle bussan og håpe på mail i morgen.. hehe

takk for innspill!!!!!! <---- mange utropstegn.. hihi

Skrevet

Du kan få journalen oversendt til ny gynekolog så slipper du å forklare absolutt alt på nytt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...