Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Når begynnte dere med brødmat til babyen deres? Mi tutte er 6 mnd om eit par dager, og mange spør meg om eg har begynnt med brødskive? ho eter graut og middag utenom mme. Ho har ikkje fått tenner enda. er det ikkje litt tidleg? har ein gutt fra før, men skal sei ein glemmer fort.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg begynte når tutta var 7 1/2. Du trenger ikke begynne med brødskive enda. Folk begynte å spør meg da hun var 3 mnd om hun fikk grøt enda. Man skal jo helst vente til 6 mnd med å begynne med det. Det sier kanskje litt om folks oppfatninger. De har ikke peiling. Gjør det som du føler er riktig.
Nikki 75 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Min er rett over 6 måneder, og jeg har gitt ham noen brødsmuler som smaksprøve et par ganger. Han skjønner ikke bæret, og brekker seg, så jeg kommer nok ikke til å begynne med skiver/biter med pålegg på en stund ennå...
malin85 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 jeg begynte med brød da han var 6,5 mnd. Han klarte fint og spise det med en gang. Tygde det før han svelget. Ga selvfølgelig veldig små biter da.
Irene Adler Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Min er 11 mnd. Har prøvd brødskive siden han begynte med fast føde, men skjønner ikke prinsippet med å tygge og svelge. Han har brødet litt i munnen, så spytter han ut eller brekker seg om det kommer for langt bak. Skulle gjerne sett at han spiste brødskiver, blir så ensformig med bare grøt.
abella Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Vi begynte med brød da han var 6 mnd. Ga små biter helt fra begynnelsen. Han skjønte ikke helt poenget med å tygge og bløte brødet de første gangene, så brødet klistret seg i ganen og han fikk vann til å skylle ned med. Men det gikk ikke lang tid før han forsto poenget. Siden har brød gått ned på høykant, og det er stas å få plukke bitene og spise selv. Tenner fikk han først en liten stund etterpå. De tygger jo uansett ikke med fortennene men med gommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå