Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har fått dårligere syn under svangerskapet? Det er en del år siden jeg testa synet sist, så det kan likesågodt være at brillene mine ikke er helt gode nok lenger, men samtidig så blir jeg jo litt nervøs for at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Når en begynner å lese opp symptomene sånn, så syns man jo at alt stemmer.

Det virker ihvertfall som at synet er litt dårligere, og noen ganger blir det litt "tåkete". Samtidig har det vært sånn innimellom en stund, og på kontrollene i mellom har jo blodtrykk og blodprosent vært okei. Ikke har jeg spesielt lyst til å ringe ned legen og være en sånn megahysterisk gravid heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler også at jeg har fått dårligere syn, er nærsynt fra før.

Går til optiker en gang i året, og sist jeg var der fikk jeg beskjed om at synet kan endre seg under graviditeten. Det er helt normalt.

Siden prøvene dine har vært normale ville jeg ikke ha bekymret meg noe over det, så sant du ikke har andre symptomer i tillegg da.

Skrevet

synet kan bli dårligere under graviditet og amming, men ikke noe særlig mer enn +/- 0,5 sa min optikker.

synsforstyrrelser er vel noe annet enn dårligere syn tror jeg.

Skrevet

Jeg har alltid vært litt langsynt (+1) men etter jeg ble gravid syntes jeg at synet ble så dårlig når jeg skulle se langt. Klarer ikke se skilt på veien osv noe jeg gjorde før. Sjekket synet og hadde plutselig -0.25 på begge øynene pluss langsynt, hehe Men det er nok vanlig når man blir gravid. Håper bare det endrer seg tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...