Cruella De Vil Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hei, nå har det jo kommet test på vinterdresser, og det er på tide å få det i hus så man er klare til vinteren... Resultatet av testen ligger her: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article611937.ece Men jeg synes alltid det er så vanskelig å finne ut hvilken modell det er snakk om og hvor man faktisk får kjøpt den? Jeg har jo ikke tid til å fly rundt i alle butikker heller nå som jeg har barn i barnehage... Er det noen som vet om dette http://nameit.bestsellershop.com/NO/parkdresser/kids-storm-wholesuit/188339/188346 er den dressen som kom som nr. 2 i testen? Evt. hvor i oslo (gjerne et sted det er lett å kjøre til og parkere) man får kjøpt noen av testvinnerne? Håper noen her kan hjelpe.
tine0810 Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Svarer litt utenom det du spør om.....men etter å ha lest utallige tråder om testvinnere og dresser her inne bestemte jeg meg for å gå for Reima eller Troll....og ikke bry meg så mye om de testene. Og jeg fikk hjelp i butikken til å bestemme meg for hvilken dress - merke og type - som passet best for mitt barn. Jeg handler stort sett det meste av klær og utstyr på Babyshop på Ryen. Fordi det er veldig lettvindt med å parkere rett utenfor døren, alltid lite folk og veldig hjelpsom og hyggelig betjening! Handler en del på barnas Hus på Alnabru også siden man der også kan parkere rett utenfor døren og de har en del bra utvalg.......men betjeningen der er ikke akkurat noe å rope hurra for....... Håper du finner dressen du er på jakt etter:-)
Cruella De Vil Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har også handlet masse på babyshop på Ryen - som du sier er det enkelt å parkere der og veldig hyggelig betjening. Men akkurat når det gjelder klær synes jeg det blir vel dyrt å handle der, så da tenkte jeg å være mer fornuftig denne gang...
Trollemor75 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Samme her, vi har lest gjennom testen...og gått til anskaffelse av Troll classic. Vi bor på Vestlandet, og for meg er det avgjørende å ha avtagbar for. Dessuten bruker barnehagen regndressen hele året så langt man har egnet tøy under, derfor er det greit med ulldress som kan brukes med begge ytterdressene. Vi kommer til å supplere med ullfleece for de aller kaldeste dagene.
Cruella De Vil Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, nå endte vi opp med å kjøpe en brukt dress på Finn i går i stedet. Det ble en Reima Tec, har hørt fra noen som har hatt det at de kan være lite slitesterke, men da får vi testet det i praksis.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Vanlig Reima Tec er ikke så slitesterke nei, men det merker man sjeldent på de minste barna. Her har vesla en dress som 3 andre barn har brukt før henne (hver sesong hos oss er på ca 7-8 mnd da vi bruker de som høst/vår dresser også, bare har lite klær under da). Å si at den ser ut som ny er vel å overdrive litt, men den ser heller ikke noe særlig slitt ut og kan sikkert bruke av enda 2-3 barn til etter henne om noen vil arve den. Derimot har det som regel bare gått en 3-5 uker før det er hull i et kne eller baken når ungene har vært over 4 år. Så til de store velger vi Reima Tec +, som er ekstra forsterket. Tror nok du vil bli veldig fornøyd med kjøpet ditt :-)
Cruella De Vil Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2010 Det høres bra ut. Jeg visste ikke at det fantes en Reima Tec + variant, vi får se etter dette når han blir større.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg fant tilfeldig en Reflex dress i micro her en dag. Skal være vind og vanntett og puste. Vet ikke hvor god den er (var ikke med i testen), men er utrolig lett og lillegull beveger seg veldig lett i den. Den får duge før jul iallfall. Dersom det er vått har de jo på regntøy og ull/fleece uansett (evt utenpå dressen), så trenger jo ikke sitte i søla med dressen. Og - den kostet 299,- hehe.. Diss meg om dere vil, siden jeg ikke kjøper dyre Reima - som førstemann klarte å slite hull i i løpet av første mnd... (Kaldt vær og lite snø)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå