meg83 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Den åpner herved her =) Mitt bidrag: Libero - For tørre, må bruke vann i tillegg Dr.Greve - For vanskelige å få ut, henger fast i hverandre i en stor klump Baby Wipes fra apoteket - Gode!! =) Enkle å få ut en og en, mye fuktighet, ingen parfyme. Lukkingen kunne ha vært bedre, men disse er foreløpig favoritten Har planer om å teste ut Landlord, for disse har mannen god erfaring med fra barnehagejobben sin. Her er i hvert fall lukkingen bedre enn sistnevnte, og prisen er nok endel lavere også. Gjenstår å se om de seiler opp på førsteplass her i gården Hva mener dere andre?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Landlord e veldig "våte", men med litt babyolje funke dm knall Og X-tra sine! De billigste har scora høyest i alle testan
ROFL Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sverger til unik - sensitive serviettene. Der er det mer enn nok fuktighet, og smart lokk på pakken. Noen ganger kan det være litt vanskelig å bare få ut en serviett. Men det er jo positivt at de er svanemerket, og anbefalt av astma og allergiforbundet. Billige er de også Neutral sine er helt ok, men for dyre. Libero er for tørre. Ungene mine reagerer på både pampers og natusan sine servietter.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Libero ganske ok, men vanskelige å få ut, får gjerne med to i slengen. Pampers. Kjempe gode! Dr Greve Pharma. Veldig greie, men litt få i hver pakke syns jeg. Greit i stellebagen.
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Bruker nesten bare kluter hjemme, så har ikke fått testet så mye forskjellig enda. Men vi har Simple Baby Wipes i stellevesken og liker de veldig godt! God lukking, passelig fuktige, fin størrelse. Kjøpte de på Nille, de er fra samme produsent som mine favorittsminkefjernerservietter
stearin Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Bruker neutral sine (men her leser jeg at de er dyre! Skrekk og gru, jeg som er på skikkelig sparebluss fram til jul). De har fungert bra, dårlig lukking så de blir fort tørr. Min jente reagerer ikke på disse, heller ikke neutral sine vaskepulver. Vi har prøvd natusan (?) sine, og hun fikk sår stump på flekken. Er forresten enda sår etter de, brukte de et par ganger ute på tur. Landlord sine turte jeg ikke å prøve så mye når hun var så liten, men nå er hun jo større så kan hende de fungere bedre nå
Tyra01 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 De jeg har vært mest fornøyd med er Dr. Greve, bortsett fra at de klumper seg ja, og dum lukking, og Baby wipes fra apoteket likte jeg veldig godt. Kjøpte de fra Neutral nå sist, og de syntes jeg ikke var noe gode! Litt tørre kanskje, de glir i hvert fall ikke godt over huden synes jeg :/ Men best av alle synes jeg disse er: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=483 Har kjøpt et par ganger derfra tidligere når jeg har bestilt andre ting, men synd at jeg bare har funnet dem der, blir liksom ikke til at jeg bestiller våtservietter på nettet hele tiden...
b77h Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er også veldig fornøyd med overnevnte: EFB Eco Baby Wipes. Og når jeg ikke har mer av de så bruker jeg Neutral. Bruker kun våtservietter når vi er ute - hjemme bruker jeg Mesoft (kompresser fra apoteket, anbefalt her inne) m vann og babyolje fra erbaviva. Funker så bra!!
ett til! Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 jeg sverger til euroshopper sine,de er fantastiske! de er ikke våtservietter da,men de går aldri i stykker og er myke og gode mot huden,geniale!
ett til! Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 jeg sverger til euroshopper sine,de er fantastiske! de er ikke våtservietter da,men de går aldri i stykker og er myke og gode mot huden,geniale!
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Bruker også Unik sine og kommer til å holde meg til dem.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 syns Libero sine er ganske fine jeg da. Syns de fra apoteket(baby wipes) er altfor våte! Så her blir det libero en stund til:) Disse tåler gutten min bra også.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Her også er libero favoritten foreløpig. Billig og bra! Unik sine reagerte snuppa på Baby wipes fra apoteket er ok, men får med hele pakka når jeg drar ut en, og minus for lukkingen Neutral sine er for tørre Dr greve har jeg ikke prøvd, men er ikke de litt dyrere? Ellers bruker vi Euroshopper sine tørrservietter med vann og olje hjemme. Absolutt billigst og mest hudvennlig )
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har brukt Libero hele veien og er veldig fornøyd. Nå har jeg testet ut de billig serviettene på Obs og de er gode og myke! Blir nok kun de to jeg kommer til å bruke fremover.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har brukt Libero hele veien og er veldig fornøyd. Nå har jeg testet ut de billig serviettene på Obs og de er gode og myke! Blir nok kun de to jeg kommer til å bruke fremover.
FruFrydmedtotette Skrevet 5. oktober 2010 #16 Skrevet 5. oktober 2010 jeg må bare spørre,bruker alle våtservietter når de er hjemme også? Jeg har kanskje brukt max1 og en halv pakke våtservietter til mini her,og han er 4 mnd. Hjemme,og hos nære venner og familie så skyller jeg nemlig alltid stumpen hans i vasken på bad/vaskerom om han har bæsja jeg. Og tørker med klut jeg har i stelleveska. Han har så og si aldri vært noe sår. Og tror søstera mi gjør det med sine unger også. Er dette vanlig,eller er det bare oss? Hehe... Bruker forøvrig neutral sine,og er ganske godt fornøyd med de..
tromsøjenta Skrevet 5. oktober 2010 #17 Skrevet 5. oktober 2010 Vi bruker minimalt med våtservietter, men jeg liker Änglamark sine godt:-) Synes de er tykke og gode. Lukkingen er også bra. Har bare prøvd de og noen få Libero-servietter. Har brukt under en pakke totalt siden lillegutt ble født i mai. Og da har de også blitt brukt til å "vaske" hendene til meg og mannen når vi har vært på farta. Vi vasker også stort sett med klut eller kompresser og vann. Prisen betyr lite siden vi nesten ikke bruker våtservietter.
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #18 Skrevet 5. oktober 2010 Vi bruker Libero sine, men bare når vi er ute. Synes de er helt ok, men blir litt tørre hvis vi bruker lang tid på å bruke opp pakken. Hjemme bruker vi alltid Mesoft med vann og babyolje. Genialt, og en mye billigere løsning enn våtservietter og gutten vår har aldri vært sår i stumpen.
Irene Adler Skrevet 5. oktober 2010 #19 Skrevet 5. oktober 2010 Aller best er Mesoft 10x10. De er tørre, men fuktes med vann. Bruker disse hjemme. I stellebagen på tur finnes for tiden Libero. De er litt tørre. Liker pampers bedre, men det er bare til turbruk jeg bruker ferdige våtservietter.
Tøffe Tøflus Skrevet 6. oktober 2010 #20 Skrevet 6. oktober 2010 Vi bruker MYE våtservietter, grunnen er så enkel som at vi ikke har plass til stellebord på badet, dermed skiftes det stort sett på soverommet. Mitt soleklare førstevalg er Coop Änglamark. Myke, passe fuktighet og åpne/lukkepakning. Dessverre ofte utsolgt på Mega, og litt dyre. Har prøvd Libero, disse var så grove i papiret at jenta mi ble sår i rompa (men sikkert knall for dem som bare bruker våtservietter på tur). Pampers blir litt for våte, dum pakning, og kom i tillegg veldig dårlig ut i grønn hverdag-testen. Neutral er alt for tørre, klarte nesten ikke å vaske lillemor med dem. Liker Ica/Rimi sine som alternativ når jeg ikke får tak i coop. Litt problemer med at de klumper seg, men de er myke, passe våte og ikke minst billige. Har prøvd noen flere merker, men husker ikke navnene. Ingen favoritter der uansett.
Mammaaaaaa Skrevet 6. oktober 2010 #21 Skrevet 6. oktober 2010 Coop xtra og landlord sine er best og billigest. Bruker de kun til å ta bort bæsj med og vasker alltid godt med vann etterpå.
husmus &2 Skrevet 6. oktober 2010 #22 Skrevet 6. oktober 2010 Det er da ingen grunn til å bruke våtservietter på tur heller. Jeg tar en bunke med Mesoft, fukter de i vann og legger i en liten plastboks. Perfekt til tur og på soverommet hvor det ikke er vask. Bortsett fra det liker jeg Libero sine best. Synes de fra apoteket virket såpete. Samme med Landlord.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 6. oktober 2010 #23 Skrevet 6. oktober 2010 Hjemme bruker vi bare kluter, men på tur bruker vi våtservietter. Babyen min er 6 uker gammel og har dermed ikke rukket å prøve ut så mye enda, men kan være enig i at Dr. Greve er vanskelig å få ut, det blir som regel en stor klump og dessuten synes jeg at de er litt tørre. Tror jeg slenger inn en bestilling på EFB Eco etc, har uansett tenkt å bestille fra bleieboden i nærmeste fremtid =)
Bergen1983 Skrevet 6. oktober 2010 #24 Skrevet 6. oktober 2010 Tror vi har vært gjennom de fleste merker og typer, og vi er mest fornøyd med Libero sine, og bruker kun de nå
Hanna30 Skrevet 7. oktober 2010 #25 Skrevet 7. oktober 2010 Nei, jeg bruker ikke våtservietter hjemme. Men er mye ute og farter da, da er det kjekt å ha med. Hjemme bruker jeg vanlige kluter eller tørre engangskluter som jeg fukter. Han blir ikke sår av noe, men synes likevel det er best å bare bruke klut og vann hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå