Babybump Skrevet 5. oktober 2010 #1 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei alle sammen... Jeg har en tøff nøtt som ingen virker som om de har væt borti før... Når jeg var 4+5 uker på vei så begynte jeg å blø kraftig. Målte da HCG og fikk tilbake tallet 68... Noe som er altfor lavt. Testet positivt allerede på 3+4. 6 dager senere testet jeg ny hcg-prøve og fikk tallet 206. Dette er altfor liten stigning, men jeg bløe da sendt til Ullevål for å sjekke om jeg måtte ha hjelp til å få ut noen eventuelle rester da HCG ikke hadde sunket, men heller steget bittelitt. Ingen har noensinne vært i tbil om at jeg hadde spontanabortert. Når jeg kommer inn på Ullevål forklarer legen at det er umulig å ha noe håp nå. Så lav HCG tall hadde ikke vært dokumentert noen gang trodde hun. Og med så lav stigning så var det ikke tvil om at dette hadde gått galt. Vi tok derfor ultralyd, og den var helt fin. Ingenting var synlig noe sted. Hun ville jeg skulle ta ny hcg for å se om den hadde sunket nå, og i såfall kunne alt gå over av seg sel.v Jeg fikk Cytotec tabletter med meg i tilfelle hcg hadde steget litt til eller stod på stedet hvil. Legen skulle ringe meg om et par timer. Det tok 4 timer til jeg fikk svaret. Og det var en samtale som tok en vending jeg aldri hadde trodd. Hun sa at jeg måtte ikke ta tablettene likevel. HCG nå 5 dager etter det var på 206 , var på godt over 1000 sa hun.. Men jeg skulle jo vært godt over 6 uker på vei. Vi burde jo sett noe da på ultralyden sa jeg. Hun sa at de så ingenting på ul uansett før HCG-verdien var på rundt 3000. Hun mente at stignignen fra 200 til over 1000 var en normal stigning i et sunt svangerskap. Hun hadde diskutert saken min med 3 andre gynekologer på Kvinneklinikken, og ingen skjønte noen ting, men alle var enige om at vi måtte vente en uke og ta ny hcg og ul da... Kjenner at jeg har stooooore problemer med å forholde meg til dette. Er så innstilt på at jeg har mistet, og vil ikke få opp håpet igjen for så å gå i kjelleren igjen om en uke.... Er det noen som har opplevd lav stigning av HCG som det har gått bra med? Eller har dere opplevd å håpe, men miste likevel? Har noe hørt om at fosteret kan gå i såkalt "dvale" en stund? HJELP ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401293-hjelp-ang-hcg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå