Gå til innhold

Venter dere mye barselsbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg fikk baby nr en hadde vi en del besøk på sykehuset. 15-16 stk. Måtte i tillegg takke nei til noe besøk. Når vi kom hjem hadde vi lite besøk. Stort sett den nærmeste familie. Venner av oss samlet seg sammen til oss på samme dag, men en måned etter fødsel. Koselig var det altså. Vi fikk mange gaver til vår lille, men spredt utover 2-3 måneder. Nå er jeg redd det samme gjentar seg. Alle har liksom nok med sitt. Hvordan er besøkskulturen deres? Må si vi selv er dårlig til å dra på besøk. Men føler meg mindre vellykket når vi har lite besøk. Mange forventer jo at vi har mye besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke sett for meg at det ble mer enn min nærmeste familie, besteforeldre og noen venner, + nærmeste familien til sambo + noen tanter og onkler av han.

Men nå har allerede folk jeg har lite kontakt med(venner jeg prater med en sjelden gang, noen jeg ikke har sett siden før sommeren, tanter av meg jeg aldri prater med annet enn i familieselskap) erklært at de gleder seg sann til babye kommer, og at da skal de ta seg en tur.

Så er veldig spent nå, synes det er teit at de ikke har giddet å besøke meg etter jeg flyttet, men når babyen kommer, DA skal de komme liksom

Skrevet

hadde ikke sett for meg at det ble mer enn min nærmeste familie, besteforeldre og noen venner, + nærmeste familien til sambo + noen tanter og onkler av han.

Men nå har allerede folk jeg har lite kontakt med(venner jeg prater med en sjelden gang, noen jeg ikke har sett siden før sommeren, tanter av meg jeg aldri prater med annet enn i familieselskap) erklært at de gleder seg sann til babye kommer, og at da skal de ta seg en tur.

Så er veldig spent nå, synes det er teit at de ikke har giddet å besøke meg etter jeg flyttet, men når babyen kommer, DA skal de komme liksom

Skrevet

Kun barnets far og søsken som har lov å besøke på barselavd, så jeg slipper huset fullt der. Det er jeg bare glad for. Jeg kan velge å gå ut av avdelingen og ta i mot besøk.. men da kan jeg i hvert fall se an formen før jeg går inn for sånne avtaler.. :-)

Vi har stor (nær) familie, så blir vel mye besøk hjemme, men de skal få lov til å fordele seg som det passer oss! Det er jeg fast bestemt på. Har ikke lyst til å bli utslitt av å ha besøk hele tiden. Har nok med alt som blir splitter nytt som man må forholde seg til med første lille babyen i hus ;-)

Skrevet

Vil egentlig ha det som sist jeg: færrest mulig på sykehuset, og heller flere hjemme. Syntes det var stusselig å få besøk på sykehuset, lite plass til å sitte, kun en time satt av til visitt tid, og man kunne ikke by på noe.

Vi gjorde det slik at vi inviterte folk i grupper hjem til oss. Nærmeste familie kom på samme dag, venner i samme krets kom på en annen dag, venner fra en annen krets kom en tredje dag. På den måten var gjestene selvgående og hadde selskap i hverandre når jeg i perioder måtte melde meg ut (gikk og tok meg en tur på ca en time når vi hadde venner på besøk bla). I tillegg har jeg venner og familie som var inneforstått med at barsel gaver også innebærer det å hjelpe i stand med servering o.l.

Skrevet

Tenker at "alle andre" sikkert har besøk hver dag etter at de kommer hjem fra sykehuset. Men at "stakkars oss" nesten ikke har besøk. Men slik er det vel kanskje ikke... Uansett er det egentlig en dom tanke da man faktisk nettopp har fått verdens beste gave- nemmelig en baby<3. Men likevel.....

Skrevet

Hadde en del besøk på sykehuset sist gang (men lå der i ei uke),ble litt kjedelig å være der så lenge. Men det var stort sett de samme som kom, noe jeg satte pris på.

Jeg ønsker ikke så mye forskjellig besøk på sykehuset denne gangen heller, det holder med de som har vært "nær" under svangerskapet. De andre har ikke "brydd" seg så langt, så da kan de heller vente til ting har kommet i orden vel hjemme. Vil heller nyte tiden på sykehuset for å hekte meg innpå igjen i fred og ro uten huslige oppgaver etc:)

Et storinnrykk kommer vel i begynnelsen av desember når den nærmeste familien til min sambo kommer fra Bodø (8stk), men da har vi hatt en måned (+) på å falle til "ro", så regner med at jeg er klar da:)

Skrevet

her får ikke man ha besøk på sykehuset, annet enn barnets far og søsken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...