Gå til innhold

13 uker på veg og merker knapt noen ting!

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

I dag er jeg 13+0 på veg med mitt andre barn. Jeg har hatt et lett svangerskap til nå, har knapt merket noen ting. Prøver å glede meg over at jeg ikke har noen plager, men jeg blir litt bekymret også.. Kan ikke kjenne at livmoren har kommet opp av bekkenet ennå. Venter på det! Men det føles ut som om det er noe "nedi der". Må veldig ofte tisse. Opp hver eneste natt! Har vært på 1.kontroll og alt virket normalt. Men jeg har ikke vært på tidlig ul og ikke hørt hjertelyd, så jeg har ikke fått bekreftelse på at det er liv inni der. Blir bekymret for ma... Håper magen min vokser snart!! Jeg synes den har blitt større og rundere, men føler det bare er "fleskemage".. Mannen min beroliger meg med at det var akkurat slik i forrige svangerskap også, og det stemmer jo det ;)

Er det andre som har gått inn i 2.trimester med veldig få symptomer?

Bør jeg ta en tur til legen for å prøve å finne hjertelyden, eller skal jeg bare være tålmodig og vente på magen?

Blir glad for svar:)

Fortsetter under...

De fleste blir veldig utålmodige rundt den tiden der. Jeg er selv andregangs og kjente ikke liv før i uke 15-16 denne gangen. Med første kjente jeg det i uke 17.

Men jeg så at magen min ble rundere nå. Husk at babyen og livmoren er ikke så stor enda så det er ikke så rart at du ikke kjenner noe og at magen ikke har blitt "gravid-mage" enda.

Prøv heller å kos deg med at du ikke har noen plager:) Jeg er iallfall misunnelig på deg når det gjelder det! hehe

Er andregangs jeg å :) Tenker p det samme som deg og det plager meg litt.. Med første kjente jeg liv i uke 15, venter nesten jeg skal kjenne liv på samme tid denne gang å.. Fikk en liten hard kul ifra 12-13. men nå er jeg i uke 12 her, men ikke noe kul å finne, magen min er helt bløt, som om jeg bare har lagt på meg å fått en bolle mage, hehe.. Men det er ikke noe unormalt, gi det en 2-3 uker til så kommer det seg, håper jeg.. hehe...

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Hei Huldretussa, kan ikke gi egene erfaringer, men har ei venninne som hadde null symptomer mellom uke 13-17! ingen ting tydet på at hun var gravid, men den lille hadde det fint, lot bare ikke mamma få inntrykket av at hun var gravid.

Om du føler deg engsterlig, så forhør deg med legen om tidelig UL, da hjertelyd kan være vanskerlig å lokaliere så tidelig ( og det gir enda mer panikk)

Takk for svar, jenter :) Godt å høre at andre har det litt likt som meg. Nå skal jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på magen. Den kommer nok:) Rart å tenke på at det faktisk er et foster på 11 cm i magen min når jeg ikke merker noen ting! Jeg er vel bare heldig som ikke har plagsomme symptomer. Men nå gleder jeg meg veldig til å kunne kjenne liv fra mini i magen :)

Hvis jeg ikke kjenner livmora når jeg er 14-15 uker på veg, vil jeg ta en tur til legen og be om å få lete etter hjertelyden. Er ikke så lett med tidlig UL her, bor laaangt ut på bygda, så da må jeg reise til nærmeste by, tror jeg.

Nå må jeg få veslemor i seng - har ei nydelig datter på 1 år, så her blir det to tette:) Jeg er heldig!!

Annonse

Har og hadde det slik. Første svangerskap gikk jeg i 9 mnd uten noen form for plager.(uteom tisse trang, litt halsbrann og voksende mage) Nå er jeg 20 uker på vei, utenom at jeg må tisse mye og kjenner litt liv så merker jeg ikke noe til at jeg er gravid.

Så er ikke alle som er plaget med de store tingene. Syntes du skal nyte dagene og graviditeten. Selvfølgelig om du er urolig så kontakt legen og forklar, så får du en time!

Håper du klarer å slappe av

Takk for fine svar jenter :) Nå skal jeg slappe av og prøve å tenke på noe annet. I dagboken min fra forrige svangerskap skreiv jeg når jeg var 16+6 at "nå kan jeg tydelig kjenne at livmoren har kommet opp av bekkenet og vokser oppover mot navlen" - så det var ikke sikkert jeg kjente så mye før da.. Og i dag er jeg bare 13+1 :) Har begynt å bruke litt mammaklær allerede - føler meg mer gravid da og tør å sleppe bollemagen ut;) Fant fine mammaklær på H&M, forresten!

Snart 13 veker eg òg, og har d akkurat likt som deg! har ingen symptomer, og magen er berre feit...glede meg t kulen blir tydelig, og spesielt t d e kjente bevegelsar.. :)

Eg trur berre me må vera tolmodige, og så merke me nok snart at d skjer noko :) Lykke t vidare:)

Jeg hadde få symptomer på at det var liv. Hadde kjempevondt i magen hver kveld, så synes det var skummelt. Kjente lite før uke 19. var på ul i uke 18 og så liv :)

NORMALEN er å ikke ha tidlig UL, jm "skal" man ikke til før i uke 24, men man blir bra stressa av alle her inne som har UL både i 8 og 12, har vært hos jordmor og lege to gangen før ordinær UL og har doppler som de bruker hver dag. Satt litt på spissen da men :)

Alt er nok bra skal du se. Nyt at du ikke har noen plager. Og ta evt en pause fra bim. Litt bedre på 2tri og skavle enn 1tri og anonym. Velg forum og innlegg med omhu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...