Håpefull38 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hadde en helt blødningsfri dag etter å ha blødd i 3.5 uker. Begynte plutselig å blø natt til lørdag. Kom mye da og på morgenen etter. Regner med det var mensen som kom. Så var det stopp i over et døgn. I går hadde jeg så store blødninger som jeg aldri har hatt. Når jeg kjenner det begynner å renne er det bare å løpe på do. Det FLYTER!!!! Store mengder blod og kjempestore blodklumper. Har aldri opplevd maken! Sitter på do i 20 min i slengen og må bare la det renne fra seg. Så er det noenlunde opphold ei stund og så starter det igjen. Våknet i dag av at det rant, så da var det bare å løpe så ikke senga ble tilgriset! Begynner å bli bekymret for de blodmengdene som kommer. Har sendt mail til gynekologen, men hun har operasjonsdag i dag så jeg får ikke noe svar for sent på dagen eller i morgen. Er det andre som har opplevd dette da mensen kom etter SA? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
popstar Skrevet 5. oktober 2010 #2 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei, skjønner du er bekymret. Alltid greit å ringe lege når disse ting skjer. Tenkte bare å fortelle min historie kort. Jeg ble gravid i mars i år, hadde endel unormalt vondt i magen, og begynte å spotte i slutten av uke 4. Begynnelsen av uke 5 kom det litt blod på jobben den dagen, etter det kun spotting. Kom meg til ul, og fikk bekreftet at det var dødt. Det var også en usikkerthet om jeg hadde mola. Fikk derfor beskjed om utskraping så fort som mulig pga at de måtte analysere. De glemte desverre å gi meg en pille i forkant, som de har vanlig prosedyre på å gjøre( skal myke opp alt inni der, slik at utskraping går lettere), så de fikk desverre ikke med seg alt. De puttet derfor en abortpille oppi meg etter operasjon, og på kvelden etter operasjonen blødde jeg som ett h....og det fortsatte i ti dager. Klumper og fulle bind. Fikk deretter mensen etter 6 uker, der jeg atter en gang blødde som ett lite h..... MEN, mitt hcg gikk ikke ned, neida! Og det var da ikke så rart, for i midten av juli, så fikk jeg mensen igjen og hadde så store smerter så jeg holdt på å ringe legevakta. Sånn ved midnattstider kom det ut en klump på 3-4 cm!! Fikk total angst og tenkte tanker som aaaaahhhh.....aliens, kreft osv....helt panikk. Ringte gyn. dagen etter, og fikk da vite at det mest sannsynlig var slimhinna som kom!!?? Altså da 2,5 etter utskraping! Så mine tanker er, ting tar tid. Det skal renses opp ordentlig oppi der, og jeg har hørt om folk som har blødd ned dusjen o.l Tenkte kanskje oppmuntre deg litt med at det ikke er noe farlig. Det jeg tenker på med meg selv er at jeg har i det minste ikke noe problem med festing;) kniiiiiiiiiis Lykke til og klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/#findComment-142401690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah70-har 2 gull Skrevet 5. oktober 2010 #3 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hm, synes dette høres ut som muskelknuter, jeg. Har du det? Jeg har operert vekk store muskelknuter, 2 ganger, trodde jeg skulle blø ihjel. Blødde store mengder, også klumper, og det tok ikke slutt. Fikk medikamenter som ikke hjalp det spor. Eneste som funka var å fjerne dem. Jeg har hatt en sa og en bio-kjemisk, blødde mye og hardt da også men det gjorde seg ferdig på ca vanlig mens-lengde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/#findComment-142404096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei Popstar! Det var litt av en periode du har vært gjennom. Den slimhinna satt fast gitt! Forferdelig at det skal gå så lang tid før man skal bli ferdig med det. Tungt nok i utgangspunktet. Fostersekken min kom ikke ut, så jeg fikk 3 cytotec som skulle legges under tunga. Det ble et smertehelvete. Blødde mer etterhvert, og ultralyd 3 dager etter viste at alt var kommet ut. Sarah: Jeg har en svær muskelknute på 8 cm som går gjennom livmora. Kan ikke fjernes, for da er det ingen sjanse for å bli gravid. Da tar de det meste av livmora. Trodde det var i ferd med å gi seg. For blødde lite utover dagen. Og i ettermiddag tok jeg sjansen på å gå meg en lang tur. I kveld var det derimot rene floden igjen! Fikk mail fra gynekologen om at det var vanlig å blø kraftig den første gangen etter SA, og at muskelknuten ikke gjorde saken bedre. Skal til henne på fredag, og hvis det ikke var bedre skulle hun skrive ut resept på noe som skulle minske blødningene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/#findComment-142405055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah70-har 2 gull Skrevet 6. oktober 2010 #5 Del Skrevet 6. oktober 2010 Den sitter i livmorveggen den, da? Jeg har en sånn jeg også. Grusomt med de blødningene, føler med deg! Jeg har noen gru-opplevelser fra da jeg var på det verste: tampongen som fòr som et prosjektil ned i toalettet i en kaskade av blod, og da jeg måtte ta taxi til jobb i håp om å redde klærne....Håper du får noe som kan hjelpe!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/#findComment-142408821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hehe:-) Kjente igjen den da:-) Prøvde meg med en tampong siden jeg ikke har blødd så mye mellom de store flodene, men etter 40 min kjente jeg at det begynte å renne, så da var det bare å springe på do for å berge klærne. Det bare klaska ned i do og rant i strie strømmer med en gang jeg satt meg ned. Trodde det var tampongen, men det var det ikke. Da jeg dro den ut kom det en svær klump til. Blør mye også mellom de store blødningene. Så det ser foreløpig ut som jeg må få noe som kan dempe disse blødningene. Sykemeldingen min er gått ut, men heldigvis er det høstferie nå. Ser ikke for meg at jeg kunne vært på jobb med disse blødningene, så jeg håper de blir mindre til mandag. Knuten sitter gjennom hele fremre livmorvegg. Hvor sitter din? Er den stor? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142401122-mensen-etter-sa/#findComment-142409701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå