Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en helt blødningsfri dag. Begynte plutselig å blø natt til lørdag. Kom mye da og på morgenen etter. Regner med det var mensen som kom. Så var det stopp i over et døgn. I går hadde jeg så store blødninger som jeg aldri har hatt. Når jeg kjenner det begynner å renne er det bare å løpe på do. Det FLYTER!!!! Store mengder blod og kjempestore blodklumper. Har aldri opplevd maken! Sitter på do i 20 min i slengen og må bare la det renne fra seg. Så er det noenlunde opphold ei stund og så starter det igjen. Våknet i dag av at det rant, så da var det bare å løpe så ikke senga ble tilgriset! Begynner å bli bekymret for de blodmengdene som kommer. Har sendt mail til gynekologen, men hun har operasjonsdag i dag så jeg får ikke noe svar for sent på dagen eller i morgen. Er det andre som har opplevd dette da mensen kom etter SA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så voldsomt nei... fikk kraftigere mensblødning, men den kom ikke før ca 4 uker etter aborten.. Men jeg hadde MA og utskrapning, vet ikke om det betyr noe i forskjell,....

Skrevet

Den kom ei uke for tidlig her. Trodde det var på tur til å gi seg, for har nesten ikke blødd. Dristet meg ut på en lang spasertur i ettermiddag, men i kveld åpnet slusene seg igjen! Fikk mail fra gynekologen min. Hun sa det var vanlig å ha kraftig mens etter SA og at muskelknuten min ikke gjorde saken bedre. Skal til henne på fredag, og er det ikke bedre til da så skal hun skrive ut en resept på noe som skal gjøre blødningen mindre.

Gynekologen min er bare super! Hun sa hun hadde tenkt mye på meg hele ferien og syntes det var veldig trist at jeg hadde mistet. Vi skulle finne på noe smart denne gang, sa hun. Så jeg er litt spent på hva det er! Hun har støttet meg hele tiden og kommet med oppmuntrende ord når jeg har trengt det. Utrolig hvor mye det har å si at man har noen som spiller på sitt lag når man er ganske så alene om dette!

Skrevet

Høres dramatisk og voldsomme ut disse blødningene dine - håper de gir seg snart! Hyggelig gynekolog du har :-) det blir spennede å høre hvilken smart idé hun har.

Skrevet

Ja, her flyter det enda!!! Nå er det ganske mye innimellom de store flodene også! Prøvde meg med en tampong, men det gikk 40 min og så var det total oversvømmelse! Ser ut som det kan bli medisiner for å dempe blødningene. Sykemeldingen er nå gått ut, men det er veldig greit at det er høstferie. Ser ikke for meg å kunne være på jobb med disse blødningene. Starter på mandag(og jeg som ikke skulle tilbake på 1.5 år!) og håper det har bedret seg til da. Blir rart å begynne på jobb igjen. Først sommerferie og så 2 mnd med sykemelding. Blir godt å se ungene igjen da. Vet de har spurt masse etter meg, så det er nå bra at noen savner en!

Hvordan går det med cysten din, Pippi? Klar for nytt forsøk?

Skrevet

Hei Håpefull!

Endelig så er cysta på retur, den var bare 9 mm i dag. Skal nedreguleres noen dager til og mandag kan jeg begynne på Menopur. hurra! :-)

PS: sørg for å fylle på jernlagrene når du blør så mye

Skrevet

Huff, håper det slutter snart!

Jeg har ikke opplevd å få mensen igjen, jeg har ikke naturlig eggløsning, men da jeg ventet på å komme inn til utskraping for 2 uker siden, fikk jeg enorme blødninger. Jeg sto og leste for elevene i klasserommet da jeg kjente det fosset ut, og jeg måtte bare løpe inn i klasserommet til den andre 1.klassen, og hvisket til læreren hva som hadde skjedd. Jeg løp til do og ble sittende der lenge, mens det rant og rant og kom klumper. Det er ubehagelig å blø så mye, man blir litt skremt.

Jeg fikk komme akutt inn på Ullevåll, og ble operert raskt for å hindre for store blodtap. Det viste seg da at ingenting av fosteret hadde kommet ut, jeg hadde gått med det i 7 uker, og alle blødningene jeg trodde var abort, var kun blod. Du er sikker på at alt er ute hos deg, og at det ikke er kroppen som blør så voldsomt for å prøve å få ut noen rester?

Det finner vel uansett gynekologen ut.

Jeg er iallefall helt ferdig med aborten nå, blødningene stoppet helt for en uke siden, og jeg har blitt satt på 21 dager med p-piller for å bygge opp slimhinnen igjen, og for å få en mens.

Så er jeg klar for neste IVF-forsøk.

Godt å være igang igjen:)

Skrevet

Hei Klar som et egg!

Så bra at du er ferdig med aborten og endelig er i gang igjen! Gynekologen sa alt var kommet ut da jeg var på kontroll 3 dager etter jeg fikk cytotec for å få ut fostersekken. Slimhinna var fin.

Min gynekolog er tilbake fra noen ukers ferie, og endelig fikk jeg en lang samtale med henne. Det var veldig godt. Hun hadde sagt til sine ivf-kolleger i hjemlandet at hun hadde en pasient som hun tenkte sååååå mye på at hun må da merke det! Det er så godt å ha en gynekolog som går sånn opp i det hun gjør og tenker så mye på pasientene sine! Utrolig godt med den støtten jeg har fått hos henne når man ellers føler seg ganske alene om dette. De andre som vet om dette forstår ikke like mye hva man går gjennom.

Det var litt av det skrekkscenarioet du hadde jeg så for meg når jeg skal begynne på jobb igjen på mandag! Jeg fikk resept på Provera som skal dempe blødningene. Ser ut til at blødningene har avtatt litt, men jeg tar nå den kuren, så vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Gyn syntes jeg var så bleik at jeg nå skal ta jerntilskudd siden jeg har mistet så mye blod de siste ukene. Men alt så fint ut på ultralyd. Var visst i ferd med å få eggløsning allerede nå. Etter en abort jobber visst eggstokkene på høygir!

Legen min har en teori om at muskelknuten holder igjen når livmora skal utvide seg, og mente det derfor ikke var mulig for meg å fullføre et svangerskap. Dette gikk sterkt inn på meg. Men jeg hadde en egen teori etter om at livmora er så tøyelig at om det sitter en muskelknute i fremre vegg, skal vel resten klare å utvide seg tilstrekkelig. JEG hadde rett!!!! Lindenberg sa også nei, nei, nei, nei da jeg fortalte ham hva legen sa! Så det var godt å få det bekreftet av gyn også.

Etter tabl kuren på 10 dager så får jeg en mensenlignende blødn etter 3-7 dager, og ved neste mens skal jeg få innsatt min lille eskimo! Blir antagelig i beg av desember, og det synes jeg er fryyyyktelig lenge til!

Skrevet

Så bra at den snart er borte og at du kan starte på nytt forsøk!!!

Ja, gynekologen syntes jeg var bleik så det blir nok jerntabletter i en mnd nå. Synes ikke noe om dem. De er så harde for magen.

Skrevet

Bra at du vet at alt er ute! Det høres så selvfølgelig ut at de sjekker det med én gang, og ikke bare stoler på en blodprøve sånn som de gjør på Ullevåll.

Min gynekolog er også fantastisk. Gjennom hele prosessen har han sagt at han gleder seg sånn til å se meg med mage, og at det snart må bli min tur, og da jeg mistet ga han meg en klem og sa at jeg ikke måtte gå helt i kjelleren; jeg fikk lov til å ta en liten tur ned trappen, med så måtte jeg snu og komme opp igjen. Føler han har ekte omsorg for meg, og det er så godt!

Jeg husker du fortalte om legen som trodde du kanskje aldri kunne bli gravid, så godt at han tok feil!

Jeg får vel reise igjen i slutten av november, synes det er lenge å vente også...

Men vi får holde ut, vi vet at det vi venter på er verd alt!

Lykke til på jobb imorgen, selv om det er mye å jobbe i tillegg til det vi går igjennom, får man noe annet å tenke på, og vi som er lærere for de minste vet at vi får så mye tilbake iløpet av en dag med alle de gode barna:)

Skrevet

Takk for det! Er overhodet ikke lysten på å gå på jobb! Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg opp kl 06.30! Man får fort andre (u)vaner når man går hjemme så lenge, og både jeg og de på arbeid var forberedt på at jeg ikk kom tilbake på 1.5 år! Men, blir vel sikkert litt greit når man først er kommet i gang. Det kan vel hende noen hadde syntes det var greit at jeg bare hadde holdt meg hjemme, for noe av det første jeg kommer til å gjøre er å klage på timeplanen min, for den er jeg overhodet ikke enig i!!

Det er så bra at vi har gynekologer som vi stoler på og som virkelig bryr seg om oss! Spesielt når man holder på så lenge og har vært gjennom så mye. Hun sa at nå syntes hun virkelig de der oppe kunne hjelpe litt til, og det er jeg absolutt enig i! Må nå være vær tur til å oppleve lykken!

Skrevet

Hei Håpefull38,

tenkte jeg skulle tipse deg om niferex 100mg jerntabletter. De er veldig sterke men ikke så fæle for magen (får ikke forstoppelse). De er selvsagt dyre (som alt annet i denne prosessen), men jeg synes virkelig de er verdt pengene.

Fikk dem første gang i blodbanken, men har begynt å kjøpe dem selv også, siden jeg reagerer veldig på blodtapet i løpet av en syklus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...