Gå til innhold

Skal til London i morgen....

nic68

Anbefalte innlegg

Uff er veldig nervøs skjønner jeg nå...

Skal reise alene frem og tilbake til London i morgen. Skal ta duotest og morkakeprøve. Jeg får endel informasjon allrede i morgen og så på fredag kommer de første testresultatene.

I værstefall kan jeg få dårlig nytt - har liksom ikke tenkt så mye på det, men det kan jo skje. nei jeg vil bare ha dette overstått. Vi kommer liksom ikke videre før vi vet at alt er bra slik at vi kan fortelle omverden.

Legger vel kanskje ut en oppdatering etter hvert.

Fortsetter under...

Lykke til! Jeg dro også frem og tilbake en onsdag, så da er du i gode hender! Professoren som utfører mkp onsdager er kjempeproff! Kanskje du får svar allerede torsdag kveld på Downs + T 13 og 18 som jeg gjorde? Min prøve var fin, men ikke resultatene som kom etter 15 dager. Har derfor tatt fvp på Riksen og har en venteuke igjen... 90% sjanse for at alt er bra, men tenker mye på at det 10% sjanse for at noe er galt... Ulempen med mkp er at den kan gi falskt dårlig reultat, så jeg håper det er det som har skjedd med meg...

Tilbake på jobb igjen. Det gikk veldig greit. Men må innrømme at det var sinnsykt vondt - ble helt satt ut! Han sa at livmoren ligger veldig langt ned slik at han måtte virkelig ta i! Uæææh! Men det tar jo ikke lang tid og man glemmer fort.

Utifra scan og blodprøver fikk jeg justert til 1:913 på Downs. Hun som foretok scan var virket veldig kyndig, forklarte alt i minste detalj, alt så fint ut. Hun kunne til og med fortelle at det er en liten jente (min største drøm! - har 2 gutter) Jeg får resultatet i morgen sa de - men trodde det ville bare være gode nyheter. Jeg spurte om resultatene som kommer etter noen uker. Hun sa til meg at hvis jeg får så gode resultater på de første testene så ville jeg ikke få dårlig nyheter etter 14 dager igjen. Det har du opplevd og da blir jeg nervøs. Valgte nettopp morkakeprøve for å unngå lang ventetig ved fostervannsprøve. Uff kan man aldri senke skulderne? Krysser fingre for deg - 90% er mye, det går nok veldig fint. Men kan jeg spørre hva er årsaken - er det en spesiell sykdom eller uklare svar?

Hei nic68!

Jeg fikk 1:1267 på Downs etter blodprøve og scan, og fosteret hadde verken Downs eller T13/18. De kunne påvise en såkalt mosaic feil i ett kromosom etter 15 dager, men det er i 90% av tilfellene bare noe i morkaken og ikke i selve fosteret... Derfor fikk jeg fvp på Riksen, så nå venter jeg i uutholdelig spenning... I likhet med deg har jeg 2 gutter og drømte om jente, og både ul og mkp viste jente. Gled deg til svar i kveld!

Takk for svar! Så spennende - det blir nok gode nyheter hele veien for oss begge! Hadde en følelse at dette var en jente men turte ikke å håpe :-) Fortsatt synes jeg det hele er uvirkelig. Har ingen graviditetstegn - føler meg ikke gravid - men det kommer vel.

Dette var en helt uplanlagt graviditet - og vi måtte tenke oss nøye om. Tror det hadde blitt veldig vanskelig å få et sykt barn i familien nå når vi er så gamle..

Vi skal fortelle guttene på lørdag og det kommer nok til å bli stor stemning. Resten av familien får vite på bursdagen min på søndag - det blir nok stor ståhei da jeg fyller 42 år og INGEN hadde trodd at dette skulle skje. Hjelp mye som skjer!

Lykke til med fvp!!

Å, så spennende det blir å fortelle hele familien :-)! Vi har ennå ikke sagt noe om kjønn til noen, men alle vet at vi skal ha barn - også her ble det stor ståhei da INGEN forventet det ;-)! Kjønn forteller vi etter den ordinære 18 ukers ul/kontrollen.

Det er veldig sjeldent at slik mosaic oppstår, så du får nok fine svar hele veien! Jeg synes verken mkp eller fvp var spesielt vonde, men jegt ble litt bleik når jeg så hvor mye fostervann de tok ut :-/ - fryktet de skulle tømme fostersekken helt og jeg likte jo ikke å utsette meg for nok en abortrisiko... Svaret får jeg rolig i midten av neste uke...

Gratulerer med 42 års dagen din søndag!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...