stratosen_er mamma_ Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Føler meg såå teit på sånt..skal på fest når jeg er 8 uker på vei og vil ikke at noen skal se d..så tenkte helle alkoholfri vin på en vanlig vinflaske..mannen kjøpe vin men d står der at d er 0.5% alkohol...er d greit eller hvordan ser dere på d? jeg har ikke peiiling på sånt...
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Det må jo gå bra vel..? Tror grensen for å kalle det alkoholfritt går ved 0.7%.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Stemmer som nebbelin sier, grensen for å kalle det alkoholfritt går ved 0.7%. Her er et utklipp fra matportalen.no: Kan gravide drikke alkoholfritt øl? Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger. Og her er linken til kostholdsråd for gravide: http://matportalen.no/artikler/2010/4/1272367047.63 Håper det hjalp:)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det går bra å drikke det. Kos deg på fest ;O) Men den vinen gikk unna som saft hos meg så satt igjen å måtte drikke brus på slutten av festen hehe...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det går bra å drikke det. Kos deg på fest ;O) Men den vinen gikk unna som saft hos meg så satt igjen å måtte drikke brus på slutten av festen hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå