Gå til innhold

Kanskje teit spm, men hva snakker dere med jordmor om.

Anbefalte innlegg

Hun spør liksom om det er noe jeg har tenkt på, eller noe jeg vil ta opp, men jeg vet liksom ikke helt.

Hadde vært lettere om hun hadde kommet med et tema vi kunne snakke litt rundt, hadde kanskje kommet på noe da.

Er fortsatt kvalm og jobber redusert, men det er jo egentlig en sak mellom meg og fastlegen, hun kan jo ikke skrive sykemeld.

Er fortsatt lenge til fødsel og er andregangs, så ikke snakke så mye å hente der foreløpig heller.

Føler det liksom blir litt kleint. Hva snakker dere om med deres jm?

er i uke 24 nå. 2 besøket idag

Fortsetter under...

heheh kjenner meg igjen.. Samboeren min og jeg sitter å ser ut som to tomme spm.tegn .. nesten litt flaut.

Men har jeg lurt på noe har jeg fått mye svar her inne og andre nettsteder, venter jo ikke til jeg skal til jordmor da det var en gang i mnd så tidlig.

Men nå de siste gangene har vi snakket om fødsel, barsel amming osv og da har hun tatt opp temaene så det har lettet litt.. Din jordmor gjør sikkert det hun også når du kommer nermere termin !

Jordmora mi er kjempekul, (Jordmor Grethe på babyverden.no) og vi har liksom alltid noe å prate om, selv om jeg er 3. gangs, og i grunnen har hele kontrollen både på svangerskap og fødsler, siden det bare er ett år siden sist.

Vi prater f.eks om kosthold, trening, ferie med unger, hvordan unngå for stor vektøkning gjennom svangerskapet, alternativ smertelindring under fødselen, hva det går i for tiden, jobben, tja... alt mulig i grunnen. Den dama er et oppkomme av gode råd og erfaringer!

Jeg opplevde det slik du beskriver under mitt første svangerskap. Da kuttet jeg ut jordmor etter 2 besøk og gikk kun til fastlegen min. Denne gangen har jeg kun gått til fastlege, og det fungerer fint for meg :)!

Jeg snakker med jordmor om alt mellom himmel og jord. Jeg synes det er enklere å snakke med henne om graviditeten og det som følger med, enn det er å snakke med legen min. Det har vel mye å gjøre med at legen min er mann og jordmoren er ei dreven dame som har flere barn selv. Hun vet mer om hva kroppen gjennomgår enn det legen min gjør. Han vet nok alt som trengs å vite han også, men han har det jo bare i teorien.

Jeg synes liksom ikke det er like enkelt å snakke om såre og tørre slimhinner med legen som med jordmor =P

Noe min jordmor har fokusert mye på i dette svangerskapet er depresjoner/psykisk helse. Jeg synes det har vært veldig godt at hun har tatt opp dette, for jeg var veldig redd for å få fødselsdepresjon sist. Og denne gangen har det skjedd veldig mye rundt meg som tærer en del på det psykiske. Og da er det veldig godt å ha en erfaren kvinne å snakke med dette om =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...