Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig født, 6 dager over termin :)

Etter 19 lange timer var endelig vårt lille vidunder her!

Hun er det vakreste mennesket jeg har sett, ikke objektivt sett, men likevel :)

Jeg våknet av svake rier kl 06.20 og vi var hjemme til kl 18 med uregelmessige rier gjennom hele dagen. Alt fra 7 minutter til 60 minutter i mellom. Men de fleste lå på 13-14 minutts mellomrom. Når det var tid for å dra til sykehuset hadde jeg rier på 7 og 5 minutts mellomrom. Da ble jeg litt stressa. Ikke hjalp det at bilen for første gang på 2 år ikke startet...men vi fikk den i gang etter noen forsøk og kom oss til sykehuset. Der hadde jeg 2,5 cm åpning. Litt skuffende, trodde vi var lenger på vei etter en lang dag hjemme. Men nå begynte riene å bli så fryktelig vonde at jeg måtte få smertelindring av noe slag. Jordmor gjorde klart badekaret. Det lindret i 10-15 min så jeg fikk slappet av og riene var ikke så intense. Men de trappet seg raskt opp. Nå kom de med 2 minutts mellomrom, så 1 minutt, så overlappet de hverandre. Au! Jeg kom meg opp av vannet etter ca 1 time, la meg på sengen og da hørte jeg et knepp; vannet gikk. Nå ville jordmor se på åpning igjen, den var 5 cm. Klokka var ca 21. Hun tilkalte anestesilegen, GUDS GAVE TIL KVINNEN!, og jeg fikk lystgass mens jeg ventet. Den hjalp ikke på smertene, men jeg fikk et fokusområde. Epidural ble satt ca kl 21:30 og du herre, for et fantstisk vidundermiddel. Det tok vekk alt av smerte, nå lå jeg bare å smilte. Jeg trengte denne pausa etter så mange timer med rier! Ca kl 24 sjekket jordmor meg igjen og jeg hadde full åpning. Men hodet lå litt for høyt. Jeg skulle derfor prøve å stå oppreist, noe jeg gjorde en halvtimes tid. Under denne tiden begynte jeg å kjenne riene igjen, epiduralen ble vel skrudd av. Når jeg la meg ned igjen hadde hodet kommet langt ned og jeg fikk trykketrang. Fokuserte på å lystre jordmor, da jeg var livredd for å revne. Etter en stund kom pressriene og herregud, det var vondt.. Jeg brukte lystgassen under riene, uten den så tror jeg at jeg hadde mistet meg selv. Jeg pustet hysterisk, men likevel riktig, og det var det eneste jeg klarte å fokusere på. Jeg entret en annen verden, bortsett fra fokuset på lystgassen og å høre om jordmor sa press eller vent. Men så var jeg så fryktelig heldig, at pressriene kun varte i 7 minutter! Da disse smertene var de desidert verste, er jeg så takknemlig for at de varte så kort.

Og ut kom vår fantastiske lille skatt. Kjære vene for et vakkert øyeblikk. Dette er så stort og fantastisk at det ikke kan beskrives. Til dere som har igjen å oppleve dette; ah, gled dere :)

Jeg fikk et par rifter som måtte sys. Kjente ikke så mye, bortsett fra et par sting. Jeg revnet ihvertfall ikke! Jeg har forresten smurt med jordnøttolje, for de som måtte lure på det.

Nå er vi hjemme igjen og storkoser oss med vår vakre lille skatt. Som jeg ikke kan få nok av og bare nusser og koser på døgnet rundt :) Hun er bare så herlig!

Lykke lykke til, dere som enda har igjen å oppleve dette! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott skrevet historie.. Gratulerer utrolig masse med nurket... Kos dere masse.

Sitter bare å venter på smerter selv... ganske utolmodig!

Skrevet

Ååå, gratulerer så mye!!=) Heldig som er ferdig!

Kos deg med prinsessen din! <3

Skrevet

Gratulerer så masse med baby og vel overstått fødsel;)

Fin fødselshistorie også. Kos dere masse videre!

Skrevet

Høres ut som du fikk en fin fødsel, Virreli, og ja- det er virkelig en helt, helt unik opplevelse å få den lille på brystet for første gang! Håper dere nyter fine dager m den lille der hjemme, og at vi kanskje sees inne på dinbaby etterhvert=)

Skrevet

Så kjekt å lese historien din :) Høres ut som du har hatt en fantastisk flott fødselsopplevelse :) Nå må du kose deg masse videre med den lille.

Gratulerer sååå mye!!!!

Skrevet

Ååå, dette er første gang jeg har blitt rørt til tårer av en fødselshistorie.

Gratulerer så mye med vel overstått fødsel og ønsker deg lykke til videre med prinsessa di.

Nå gleder jeg meg bare mer og mer til snuppa mi kommer og jeg har enda 3 uker igjen til termin. Kan nesten ikke vente...

Skrevet

Tusen takk jenter! Og igjen, lykke lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...