Gå til innhold

Ok med lang flyreise i 1.trimester?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har endelig blitt gravid med prøverør etter mange års prøving. Fikk resultatet for 1 uke siden, så dette er helt nytt. Og nå begynner bekymringene... Vi har for lenge siden bestilt en reise til Japan i november. Jeg kommer til å være 6 uker på vei (hvis jeg har lært meg å regne riktig) når vi reiser. Bør jeg være bekymret over flyreisen på 10 timer? Hadde ikke tenkt noe på det hvis det var en kortere flyreise, men leser så mye rart på nettet, om lufttrykk og stråling som kan føre til spontanabort.

Vil selvfølgelig ikke ta noen unødvendige sjanser nå som vi endelig har klart å bli gravide, samtidig er dette en tur vi har gledet oss til lenge, og jeg vil veldig gjerne reise.

Skal snakke med legen min på fredag, men kanskje det er noen her som vet noe??

• 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Du kan nok reise på ferie med god samvittighet. Forstår at du er bekymret, men du kan nok ta det med ro. Jeg er i akkurat samme båt som deg. Ble gravid med prøverør i 2008, og var 8 uker på vei da vi flyttet til sør-Korea. Da reiste jeg den lange veien flere ganger i løpet av graviditeten, og sommeren 2009 fikk jeg en velskapt gutt på et bittelite sykehus i korea.

God tur!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...