Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Min gutt er 2 år og fire mnd og bøyer de fleste verb. Barnehagen har kommentert det og syns det er veldig tidlig, men ejg mener jeg har hørt mange 2 åringer som gjør dette. Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Aner ikke hva som er vanlig jeg, men lillemann her ble 2 i mai og han bøyer også (de fleste) verb. Han var egentlig sent ute med å prate (i følge min mor som er spes. ped) Rett før han fylte 2 år sa han såvidt mamma,pappa og der... Men da han ble 2 år løsnet det plutselig og hele setninger kom ut av den lille munnen;) Nå er han i følge moren min, hs og barnehagen plutselig langt fremme når det gjelder språket. Når jeg er i barnehagen og hører de andre guttene på samme alderen prate, så hører jeg at de ikke prater like lange setninger og heller ikke så "korrekt" så det er nok relativt tidlig, men så er jo "alt" valig for disse barna da;) Veldig ofte så er jo jenter tidligere ute enn gutter når det gjelder språk. Har selv to jenter og de pratet mye før lillemann. Hører jo jentene i barnehagen også og de fleste av de prater rent lange før guttene. Flott at gutten din er flink med språk da- og gøy å få litt tilbakemeldinger fra barnehagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå