Gå til innhold

Liten en på 5 mndr med diaré..hjelp.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Huff, stakkar lille gutten vår har hatt diaré i halvannen uke nå, skikkelig vanntynn og ca 8-10 ganger ila døgnet. Dette startet samtidig som vi startet introduksjon av grøt (risgrøt blandet med mm). Derfor stoppet vi med grøt og han har ikke fått grøt de siste 5 dagene. Trodde først at det kunne være tann på vei, men ser ingenting enda. Jeg har prøvd å gi han banan, men ellers ikke noen annen fast føde. Vi skal på 5 mndr kontroll på torsdag, så da får jeg jo se hvordan han ligger ann i forhold til vekta.

Noen andre som har opplevd det samme?Tips og råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt det problemet når gutta mine har vært så små, men har prøvd både avkok av risvann og blåbær saft med stort hell. Begge deler binder magen!!

Skrevet

Min frøken sliter med det nå, men hun er smittet av fetteren så det er ikke allergi..

Jeg har gitt en del blåbær, uten at det har fungert..

Var hos legen i dag og fikk beskjed om at det var lurt å kontrollsjekke vekta hjemme.. (vil ikke dra med smitte ned på helsestasjonen) Gå på vekta sammen med barnet og trekk fra det du veier, så veit du litt hvordan det ligger ann..

Min jente sliter også med å spise nok nå når hun har diare, men da fikk jeg beskjed av legen om å tilsette litt olje i maten.. f.eks: oliven- raps- eller solsikkeolje.. Dette for å kunne gi så mye kalorier som mulig.. Jeg har prøvd i både grøt og melka i dag..

Hvis det er allergi kan du jo godt prøve sinlac grøten.. Den skal være lett for magen å fordøye..

Risgrøt trengs ikke å blandes med mm, da denne inneholder noe melk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...