Billie Jean Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei alle soon-to-be-pregnante jenter! Jeg lurer på noe om disse el-testene... Etter SA torsdag for to og en halv uke siden kjøpte jeg el-tester på nett (billige-tester.no). Med den hensikt å bli litt klokere på syklusen. Og resultatet? Total forvirring! For en uke siden viste det svake streker et par dager. Her inne fikk jeg svar at jeg kom til å få sterkere streker, men de kom aldri. Har jeg ikke hatt el? Har jeg brukt for utvanna urin (jeg er en rev til å drikke vann på dagtid, så selv om jeg har venta 2 timer ser jeg for meg at det er ganske utvanna) Nå er det ingen antydning til strek. Har noen av dere bare fått svake streker (svakere enn den andre streken) og så har det vært eggløsninga? Eller har alle fått sterke streker? Vi hadde sex annenhver dag hele forrige uke, så jeg har jo uansett ikke gått glipp av noe;) Men litt greit å vite uansett da, jeg holder jo ikke det tempoet der hvis det ikke er sjans til å bli gravid;) Men, men, mannen min er fornøyd med at vi ikke aner når el er:) Hehe;p Med ærbødig hilsen en jomfruelig el-testbruker,
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Siden jeg tester med billigstrimler selv, og på likt som deg så kan jeg forteller hvordan JEG har det. Jeg har testet HVER kveld, ca sånn mellom kl.20-22. Noen av de dagene har jeg vært på kveldsvakt, og har ikke tisset på 7 timer. Andre ganger er det bare vanlig mellomrom mellom dobesøk. Jeg har siden mens ALLTID hatt svak strek på teststreken. På lørdag så jeg at den ble sterkere, men fortsatt ikke sterkere enn kontrollstreken. Men igår var teststreken sterkere enn kontrollstreken. Det var tydelig å se. Så ut som teststreken var kontrollstreken faktisk. Så sterk ble den. Skal se idag og, bare for å følge med Så regner med at min EL er nå idag eller imorgen Så for meg så virker disse strimlene bra da, kom positivt akkurat når jeg ventet det og alt!
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke så bevandret i denne testingen jeg da, men jeg prøvde nå sist, av samme årsak som deg. Fikk svake tester, så plutselig fikk jeg to dager med to like sterke streker. Og dagen etter det fikk jeg EL-smerter, så går ut fra at det stemte her. Har ikke testet siden, og venter på IKM nå på onsdag. Men uansett, skulle bare si at gynekologen jeg var hos sa to ting: for det første kan graviditetshormonene slå ut på EL-tester, så om du hadde litt hcg igjen i kroppen kan det faktisk gi "positiv" EL-test. Jeg løste det med å ta graviditetstest frem til den ble blendahvit (ca 14 dager etter aborten), og fulgte opp med en hcg-prøve hos legen. Da først begynte jeg å teste med EL-tester, og det tok da 14 dager før den ble positiv (altså ca 4 uker etter aborten). VIdre sa han at det kunne ta mange uker før EL kom, fordi kroppen tross alt har litt å rydde opp i etter en SA/MA. Også er det jo dette med at om man er kort på vei, eller av andre grunner ikke har så høyt hcg-nivå fra før går det fortere for kroppen å rydde opp enn om man er lagt på vei/har høyt nivå av hcg når man mister. Håper dere treffer da, og at du finner ut av EL-magien ;-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg tror du ikke har hatt el. Ut fra det du forteller her og under forutsettning av at testene er tatt til ca samme tid hver dag. Jeg hadde hele veien svak teststrek, helt til den ble knallpositiv. Da ble teststreken sterkere enn kontrollstreken. Ble ikke gradvis sterkere hos meg. Var samme svake streken helt til den ble positiv. Det var den i 2 dager så var den svak igjen. Men jeg gikk over til cb digitale el-tester. Litt dyre ja, men der slipper en all denne tolkningen. Så mitt råd til deg er å fortsette å ha sex annen hver dag enda en stund fremover )
Billie Jean Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2010 Takk for svar! Det kan jo hende at det var gravidtitetshormonene som spilte meg et puss! Får bare fortsette å prøve og teste:) Det er bra at testene er så billige, da gjør det ingenting om det man svir av noen ekstra tester. Men neste gang jeg får svake streker på billigtestene skal jeg kjøpe cb, så jeg slipper å tolke så mye. Ha en fin kveld jenter, om dere har ufrivillig tantebesøk, venter på el, legger inn aksjer i el-perioden eller venter på den evinnelige ikm-dagen! Tjoho!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå