H&M pluss tre små Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei! Jeg har ei jente som er 5 uker. Hun kaver voldsomt på natten, så det blir lite søvn. Hun spiser hver 3.time og det er jo helt greit. Men på natten så kaver hun så mye. Det er liksom stønning og pressing om dere skjønner. Husker det var sånn med førstemann også, men er det noen som kan fortelle meg hvor lenge det varer? Mener å huske at det ga seg etterhvert eller er det bare jeg som husker feil? Og mens jeg er inne på tema. Er det noen som har tips for å få roligere barn på natta? Har som sagt ingenting imot at de spiser ofte, men det hadde vært greit med litt søvn i mellom slagene:)
Mammahjertet <3 Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Ja er det ikke rart hvor mye de bråker på natten. Jeg hadde ikke akkurat forestilt meg det da jeg ble mamma for første gang :-) Vesla vår bråka noe så aldeles med pressing og trykking!! Nå er hun blitt noe bedre heldigvis(hun er 2 mnd i dag). Jeg kan si at forandringen var litt gradvis, men at det først de to siste ukene har vi merka tydelig forbedring på natten. Nå er det ikke på langt nær samme lydnivået. Så hold ut! ;-) Snart roer hun seg nok en del.
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg og gleder meg til det blir bedre! Her trykkes og presses det halve natta. Nesten så jeg vurderer ørepropper:P
Vimse + gullene Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 trykkingen og pressingen ga seg vel rundt 6-7 uker for oss. Kanskje ikke så lenge igjen?
Canari Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Hos oss varte det til ca 10 uker (ble jo litt bedre etterhvert). Nå sover han stille og rolig (14 uker). Er vel bare litt mageknip pga umodne tarmer og vanskelig å få ut lufta. Nå er han blitt den superpromperen :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Det ga seg vel rundt ca 8 uker tror jeg. Nå er han så stille når han har sovnet, at jeg stadig må inn å sjekke om han fremdeles lever! :-) Jeg syns igrunn de lydene var betryggende jeg, så lenge jeg ikke mistenkte at han hadde vondt..
En liten mamma Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Hvis du legger henne på eget rom så slipper du å høre på alle lydene:) Jeg har selv et godt sovehjerte og blir ikke forstyrret av alle lydene, men hadde jeg blitt det hadde jeg sporenstreks flyttet minstemann ut av mitt rom!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Har du prøvd å reive henne? Dvs tulle henne litt stramt inn i et teppe, som en pølse i lompe omtrent- dette virker beroligende på mange babyer, fordi de da får d like trangt og trygt som i livmoren. Det hjelper nok ikke på lydene, men kanskje litt roligere søvn...?
Gjest eelis+kian Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Min kavet og styrte stort sett hele døgnet, han lå aldri i ro og det var bestandig ynking og klynking. Jeg tok han med til manuellterapeut, og der fant hun en låsning i nakken. Etter én behandling sluttet han å kave, og han sov halvannet døgn i strekk etter den ene behandlingen. Han sovnet mens jeg skiftet bleie, og våknet ikke igjen før natten etter, hehe. Det er verdt et forsøk, i hvert fall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå