mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 ble faktisk såra av stesønnen på 11 i helga. vi satt ved frokost borde så spurte han " skal du ha den store magen lenge?" ble oppriktig lei meg da. det er bare 3 uker siden jeg fikk gutten min med ks, og jeg har tatt av meg 13 kg av de 28 som jeg la på meg. selv syntes jeg magen var krypme masse, noe den har også, men tydligvis ikke nok. så det store spørsmålet, hvor lang tid tar det for magen og trekke seg helt sammen etter ett ks? kan jo ikke begynne å trene den ennå heller.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Aner ikke.. hehe.. er 6 uker siden fødsel her, å det ser igrunn ut som jeg er 13 uker på vei eller noe.. Har strammet seg MASSE, så det er jo myye bedre enn det har vært, hehe, men det er overhodet ikke som det var da for å si det sånn;) Men dette er mitt andre barn da, så da kan jeg nok ikke forvente at den blir helt flat igjen.. Men nå har jeg ikke begynt å trene heller da. Så smått begynt med litt situps, men er nok mest trilleturer foreløpig.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 jeg har ikke tatt keisersnitt da.. tror det er normalt at det tar ekstra lang tid med KS? eller tar jeg helt feil? Desutten så er jo 3 uker INGEn ting:)
Trio? Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Heisann Det er 10 uker siden jeg tok keisersnitt og fremdeles har jeg mage igjen. Det tar lengre tid med KS enn vanlig fødsel sier de. Jeg har tatt av 14 av 20 kilo så jeg har nok litt ekstra reserver fremdeles også. Men magen krymper fortsatt - uke for uke. Jeg syntes det gikk litt tregt en liten periode men nå er det fart over krympingen igjen! Ikke forhast deg med å trene magemusklene riktig enda. Jeg har fått klar melding av instruktører og fysioterapeuter. De rette magemusklene skal vi ikke trene før det nærmer seg 10 - 12 uker tidligst. Men vi kan trene øvelsen som heter "planke" for den strammer de indre magemusklene og det er okei. Om ikke å lenge er dette problemet en saga blott for deg også! Husk vi brukte laaang tid på få magen stor, vi må bruke litt tid på få den liten igjen.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Hadde ks for over 10 mnd siden, og magen er langt i fra sammentrekt enda! Er tilbake til samme vekt, men har ei stor glippe mellom magemusklene. Så 3 uker er nok ingenting, nei... Håper det går fortere for deg :-)
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2010 jeg var jo i grunn ikke så opptatt av den magen før jeg fikk bemerkning på den. så får bare smøre meg med tålmodighet og håpe den kryper sakte men sikkert.
snart5barn Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Di barna,di barna. Jeg fødte for 4 uker siden (vanlig) og har litt igjen jeg også. Det tar lenger tid for deg som har hatt ks. Men vi skal ikke vente at vi har flat mage med en gang. Fikk mitt femte barn jeg og jeg skal innrømme at jeg har stresset med dette før. Begynt og trent par uker etter fødslene og ble smigret av fine komentarer. Men nå skal jeg ikke tenke på magen eller begynne med trening før jenta mi er 8 uker. Skal bare kose meg. Fikk høre fra noen av barna mine jeg og. Hu på 7 år spurte om jeg alt var gravid i gjen????? Det var 14 dager etter fødselen. jeg lo så jeg grein;)
Gjest eelis+kian Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Hmm, det tok vel noe sånt som tre måneder her, men jeg fødte vaginalt. Jeg husker en dag ca 1,5 mnd etter fødselen. Jeg var kjempestolt over min flate mage, og jeg sa til venninna mi: "Seee, så flat magen min har blitt!". Hun svarte: "Ja, nå ser det ut som at du er bare tre måneder på vei!". Så flott, liksom ;-) Trikset er vel bare å ikke ta det til seg. Det tar en stund for kroppen å bli seg selv igjen, og det er jo bare helt naturlig, særlig for deg som har tatt ks. Ta tiden til hjelp, det går seg til :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Også syns jeg nesten at jeg må si at det er lov å si til stesønnen din at det sårer når han kommer med sånne kommentarer. Han er stor nok til å skjønne det.
Vimse + gullene Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 tror aldri magen blir helt den samme igjen. Den er nokså flat når jeg står, men deiger seg utover når jeg sitter
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg hadde ks for 5,5 mnd siden. Magen er ikke stram, men den er ikke så tjukk lengre. Hadde ikke stram mage før jeg ble gravid. Men syns selv jeg har fått fin mage til tross for at den ikke er superstram. Kan si det hjalp mye å ta situps og mageøvelser. Den lille duppen ved arret er mye mindre fremtredende nå enn det var. I tillegg trener jeg så det gjør jo og sitt. Men Du ammer jo så kanksje du vil miste litt av det ekstra da?
Canari Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Nå har det gått 14 uker, og magen er enda stooor. Skal sies at jeg ikke er noen ungsau lengre, og da tar det kansje lengre tid. Jeg gikk også ned de første 15 kg på 2-3 uker, de resterende 11 er verre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå