Gå til innhold

mulig svangerskapsforgiftning :S

Anbefalte innlegg

Gjest veslavår ~fødeklar~
Skrevet

Da har jeg vært hos jordmor, som kunne registrere endring i blodtrykket og urinen, jeg har jo vært syk i tillegg hele helgen med oppkast,diare og noe hodepine...såå, da må jeg inn i morgen igjen og sjekke og er det samme da blir jeg sendt videre til føden i tilfelle svangerskapsforgiftning..huff..syns dette var litt skummelt..noen med erfaring? Er det sannsynlig at jeg blir satt i gang da i morgen visst det? Hadde håpet det skulle gå av seg selv.. er 39+5 idag foresten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da...

Forstår du er bekymret, men dette går bra :)

Siden du er så langt på vei er det nok ikke sikkert at de setter deg i gang med det første, og om så er kan det være at du får drypp som skal vare noen dager så du ikke blir satt på en pangkur.

Kommer litt an på graden av "forgiftning" om det er det det er.

Føler de at alt er under kontroll kan det være du får gå til du setter igang selv også :)

Lykke til :)

Skrevet

Kjenne jeg er litt nervøs i dag ja! veldig spent på hva dagens prøver vil vise.

Min kjære svigermor snakket med sin besteveninne igår (som er jordmor) og hun mente de ville sette meg igang dersom det viste seg at jeg hadde fått sf siden jeg er førstegangs og termin kun er 4 dager unna!! *krysser fingrene for fine prøver* vil helst ikke settes igang.....!! :S

Skrevet

Tenk så heldig du er!! :)

Skjønner du er bekymret.

Men det kunne vært så mye værre.

Noen blir innlagt på sykehuset i mange uker, for overvåkning pga svangerskapsforgiftning.

De lever fra dag til dag, der de klamrer seg til håpet om at tilstanden ikke forverres, slik at babyen får være der den er lengst mulig, for å øke sjansene for at babyen skal overleve!

Du er 4 dager unna termin. babyen din er klar til å fødes, om du settes igang nå. :)

Skrevet

ja, det har du jo veldig rett i :) Men, er allikevell litt nervøs må jeg si :P

Tvi tvi :)

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed hos legen i går, og skal tilbake med ny urinprøve og ta blodtrykket i dag. Hva var ditt blodtrykk på? Og hvor mye protein hadde du i urinen.? Jeg er en uke på overtid, så håper virkelig dette er over snart?

Skrevet

Sjønner godt at dere er litt engstelige altså :)

Men husk; stress gir høyt blod trykk, så PRØV å SLAPPE AV!!!

Det er det aller viktigste nå. La noen andre ta seg av det som må gjøres i hjemmet. Les en god bok, se film eller tv, strikk osv.

Dersom dere er sendt hjem igjen er det sikkert ikke veldig alvorlig.

Håper alt går bra, og at dere greier å slappe av.

Så håper jeg dere oppdaterer oss om hvordan det går :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...