Gå til innhold

plutselig veldig opphovna i beina! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt +1 på ødem de siste 10 ukene. Men de siste 2-3 dagene har beina mine bare eeest ut rundt anklene og jeg ser ikke "kulen på siden i det hele tatt lengre.. kjennes ut som at huden skal eksplodere når jeg vrir på fotbladene + at det kommer 3 skikkelige valker på siden der kulen en gang var.. noe å bekymre seg for?

er 39 uker i morra..

bekymra for svangerskapsforgiftning eller noe jeg da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du hatt stigende/høyt blodtrykk og/eller proteiner i urin??

Hodepine, flimring for øynene?

Og har du time til kontroll hos lege eller jordmor i nærmeste fremtid?

Hvis ikke hadde jeg bedt om en ekstra time hos lege bare for å få målt blodtrykket og sjekket en urinprøve jeg..

Jeg har vært i fare for å utvikle svangerskapsforgiftning selv, og har bl.a. vært til mange ekstra blodtrykkskontroller..

Alternativt kan du prøve å legge deg på sofaen, med beina høyt og drikke masse vann.. litt hevelse er jo normalt! Så hvis du har f.eks. vært mye på beina de siste dagene så kan det jo komme av det..

Skrevet

Løp og kjøp støttestrømper! Ta på på med en gang du står opp om morgenen, og ikke ta de av før du legger deg igjen. Jeg lover deg at de hjelper noe helt utrolig!!

Det er jo helt vanlig med hevelser i beina.. men ta også en tur til legen og få sjekket urinen om du også har noen flere forgiftningssymptomer..

Skrevet

Var hos jordmor på onsdag. Da var urin og blodtrykk fint.Prøver å ligge med beina høyt og drikke mye vann, men føler ikke det hjelper. var en del på beina i går og i forigårs da.. men har tatt det dønn med ro siden i går i 16 tiden. Og tidligere når jeg har hovnet opp pga det, går det over iløpet av natten.

De siste 3 dagene har jeg vært litt kvalm og svimmel på kveldene, men ikke sånn utålelig. Så jeg vet ikke jeg. Alltid redd for å virke hysterisk ved å ringe føden å høre eller sånne ting :)

Takk for svar forresten :)

Skrevet

enig med Hera_75! Kjøp støttestrømper og fortsett å ta det helt med ro (lettere sagt enn gjort - jeg vet..)

Men du trenger ikke ringe fødeavdelingen - ring heller fastlegen din og be om en time så snart som mulig! Mange steder lar de deg også komme for å sjekke urinprøve og blodtrykk uten å faktisk se legen! Bedre å gjøre dette, hvis du er bekymret!!

Jeg er som deg, vil ikke virke hysterisk osv.. men likevel så er det vel bedre å ringe en gang for mye enn en for lite.. :)

Skrevet

att føttene plutselig hovner opp kan være ett tegn på att d skjer noe snart også;)

Jeg fikk skikkelig monsterføtter ca 1 uke før jeg fødte sist! de var så tjukke att jeg fikk ikke på meg crocs engang;P

Men ring lege viss du er bekymret....!

bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.... :-)))

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)

Ble litt roligere nå..

Ja, kanskje ting snart er på gang? Det hadde jo vært det beste :) Har gått rundt med "mensensmerter" og stikkinger i en mnd nå.. så noe modnes hvertfall :)

Skal se an til i morgen og vurdere å ringe legen da eventuelt :)

Formen har vært fin i kveld.

Klem til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...