Gå til innhold

Hva trenger man av varme klær til vinterbaby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :-D

Gratulerer så mye med jenta i magen! :-D

Jeg kommer til å bruke en del ull på mini. Har termin 28 feb. og opplevde med førstemann at en baby trenger mye varme og lunt tøy for å holde på varmen :-) Prøvde med fleece, men det var ingen stor suksess for gutten vår, han ble fort for varm, for så å bli for kald med det samme han ble klam. Ull derimot fungerte ypperlig, både natt og dag :-)

Fant forresten ut at en god lun og vindtett dress/ pose til å bruke i bilsetet var gull verd når vi bar ham til og fra bilen :)

Har nettopp snopt meg Odenvälder dunpose til bilsetet. Antar den blir brukt fra første adg, og muligens til Mai/Juni/Juli, alt etter hvor heldige vi er med sommeren??

Lykke til med gullet ditt!

Får i januar, og har ikke planer om å bruke annet enn ull. Varm lue og jakke, ikke noe poeng i å ha dress, antar jeg. Skal vi i bil vil den være varm, nok med en teppe over mellom ytterdøra og bilen, og i dunposen er det i alle fall ikke behov for dress :)

ULL! Ullbody og strømpebukse :) Vi fikk ei jente i september'09 og brukte mye ull utover høsten og vinteren. Blei veldig glad i ulldresser når vi skulle trille/ut på tur, Ullfleecedress fra Nøstebarn er fantastisk!! Den koster en del - men går kanskje an å ønske seg fra vordende besteforeldre..?

Ull er flott, men husk at ikke alle babyer tåler ull inn mot huden. Derfor er det kanskje best å ikke kjøpe for mye før man ser hva babyen tåler.

Vår novemberbaby tåler ull godt og vi ble veldig glad i en enkel ulldress med knapper som vi brukte hele vinteren. Den er mellomtykk. Under der var det ullbody og strømpebukse. Kunne gjerne vært bein på dressen også. Mange små liker ikke å bli kledd på, derfor lurt med hele dresser som går raskt å kle av og på. Og veldig praktisk når man har dårlig tid til avtaler på helsetasjon..

Vi brukte en gammeldags skinnpose i vogna (saueskinn kanskje). Fungerte fint, men litt åpen i halsen. I bilen var det et tynt ullteppe oppå ulldressen ved behov. Har vært veldig fornøyde med halsene fra Nøstebarn og en hjelmlue fra Janus som dekker både hode og hals. Ellers gikk det i ullsokker av ymse slag. De trenger jo ikke sko før de begynner å gå eller krabbe ute.

Odenwalderpose i dun kjøpte vi senere når småen var over året. For han ble den VELDIG varm. Den blir nok bare brukt når det er skikkelig kaldt. Ull/skinn pose er bedre for å regulere temeraturen virker det som. Vår og høst har vi brukt diverse tepper i ull og fleece i vogna.

Annonse

Hei hei:)

Jeg har termin i januar:) Kjøpte nettopp en deilig ulldress i merket Janus. Perfekt tykkelse:) På Spar kjøp er den billig, bare 289,- De hadde luer, bodyer osv i samme type.

Ha en fin dag:)

Ser ut til at det blir ull da, masse ull:) De dressene fra nøstebarn ser jo helt fantastiske ut, så det må nok bli en sånn. Takk for masse tips! Man tenker liksom at man tenker fornuftige ting, men så er det så mye greiere når mange andre har tenkt/gjort det samme:)

Kom ellers over denne siden: http://www.lagerutsalget.no/restvarer.html. De har masse ullklær til laaavpris - alltid fint!

Ulldress: Jeg liker veldig godt ulldressene til Joha. De er noe ala Nøstebarns ullfleecedresser, som har et fantastisk materiale, men jeg vil ikke ha hette på dressen... Når det blir litt varmere i været, synes jeg Janus sine krinkelulldresser er veldig fine.

Tykk ull-lue (Joha, Nøstebarn, begge har veldig fine luer i ullfleece)

Ditto votter og "sko"/sokker.

Ellers liker jeg godt å bruke ull fra innerst til ytterst, men som andre har skrevet også - noen barn tåler ikke ull innerst mot huden, så man trenger kanskje ikke kjøpe et vanvittig lager før barnet blir født, men bare det aller nødvendigste. Noen få bodyer, strømpebukse etc. Det finnes også fine bodyer med bomull innerst og ull ytterst (Cubus/Peanuts, Joha, Claire etc) som er flotte til barn som får utslett av ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...