Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ut å fly neste uke med jobb. Må fra Kr.Sand til Oslo, rekker ikke å kjøre inn men skal sitte på med noen andre hjem.

Jeg er 30+5 den dagen jeg skal fly, turen tar en liten time.

Iflg SAS så kan man fly til man er i uke 36, så det skulle jo ikke være noe problem. Svangerskapet har gått knirkefritt, har ingen problemer.

Hadde dere vært redde for å fly eller er det ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt turen med fly jeg men ta med deg helsekortet! Flyselskapet kan nemlig nekte deg å gå ombord dersom de "synes du ser for stor ut"... altså ta med deg bekreftelse på termin slik at du kan vise at du ikke er over grensa på 36 uker!

Skrevet

Bare dra ut å fly du :) Jeg selv tok flyet til Kreta da jeg var i uke 31 :)

Skrevet

jeg fløy selv i uke 30, 32 og 35.. ikke noe problem!

Men som noen sa over ta med Helsekortet eller bekreftelse på termin, slik at du har det svart på hvitt at du er under 36 ukers grensen :)

Skrevet

Ville satset på støttestrømper når du skal sitte så lenge stille i bil...

Skrevet

Jeg fikk med meg en skriftlig bekreftelse på termindato fra legekontoret - både på engelsk og norsk i sommer da jeg skulle til Italia i uke 28.

På helsekortet står det mye sensitiv informasjon og jordmor mente det var unødvendig at utenforstående flypersonell skulle ha innsyn i dette (for min del at jeg har mistet 4 ganger tidligere + har brukt donorfar i dette sv.skapet, samt vekten er jo noe ikke alle ønsker å dele).

Men - det er absolutt lurt å ha med seg noe som bekrefter terminen.

Av 3 gravide venninner jm kjente til, ble hun som var kortest på vei stående igjen i Spania... Fordi flypersonellet "syntes hun så så høygravid ut".... Er nok lettere å forklare seg innenlands, men dog...

Lykke til og god tur :) :) :)

Skrevet

Jeg skal på jentetur i helgen er da 35 uker på vei. Det er kun 1 time og 20 minutters reise, så jeg tror det går veldig bra.

Du får nok ikke problemer, men ta med helsekort..

Skrevet

Jeg var ute på siste arbeidsreise med to innlandsfly hver vei de siste dagene i uke 35, det gikk greit. Støttestrømper og så drakk jeg mye vann og prøvde å bevege meg mest mulig. Jeg hadde med meg kopi av termindato, men ingen i SAS reagerte eller sa noe, så det går nok greit.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Da tar jeg min siste foretningsreise med fly med god samvittighet. Og i lomma skal bekreftelsen på terminen fra legen ligge ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...