Gå til innhold

Noen som har ventet over ett år her....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne utveksle litt erfaringer og sånn.... hva er prøvet ut og ikke!

Tanker og følelser....

Vi er passert 30 begge 2, og har 2 barn fra før....men har nå prøvet i nesten 1,5 år. Hatt en SA, og alt er normalt med meg... Men han er ikke sjekket enda, noe vi tenker litt på...om det kan være grunnen!?

Orker ikke skuffelsene så mye lengre nå...så vi gir det frem til jul. Og om vi ikke lykkes er vi evig takknemlig for de 2 flotte barne vi fikk : )

Ikke alle er heldige å få oppleve dette i det hele tatt...

Videoannonse
Annonse
Gjest LonleyGirl
Skrevet

Vi er i 20årene begge, prøvd i 1 år og 4 mnd nå.. Aldri blitt gravide før.. Vi har sagt frem til januar før vi går til legen å får utredning..

Slitsomt ja, spesielt da en venninde nettopp er blitt gravid med barn nr 2,

Skrevet

Hei :)

Jeg og samboeren har prøvd i vel 1 år nå. Aldri vært gravid før, mulig at jeg har hatt noen kjemiske graviditeter etter svake positive tester noen ganger. Synes det er litt vankelig å skille disse dumme skyggestrekene fra svake positive streker, så hvem vet om jeg i det hele tatt har vært i nærheten av å være gravid?

Har testet med billige EL-tester fra nettet men ble aldri helt klok på de. Fikk flere nesten positive tester og noen halvveis positive i nærheten av det jeg mener er EL. Invisterte derfor i en CB Fertilitetsmonitor og det er andre syklusen jeg bruker den nå. Veldig fornøyd med den egentlig da den ikke etterlater noen tvil og jeg slipper å tolke streker. Ellers har jeg prøvd Bidronninggele for første gang forrige syklus, men den utsatte EL (selfølgelig til mannen var bortreist, så da ble det jo ikke spire :( ) Syklusen min ble 1 uke forskjøvet av Bidronninggelen, så tviler på jeg kommer til å prøve det igjen!

Var nettopp hos legen eller en turnuslege og hun gav meg lite svar på om jeg og samboeren burde starte utredning snart. Hun sa jeg var ung (24 år) og at det kom ann på hvor stort barneønsket mitt var (!?!) Svarte at vi kunne jo helst tenkt oss barn i går :P Hun skulle ringe opp igjen når hun hadde forhørt seg litt omkring når jeg burde starte med utredning, men har ikke hørt noe. Så nå vurderer jeg å vente noen måneder til og evt ta kontakt med privatklinikk istedetfor fastlegen min, da hun sjeldent har ledige timer eller det er lang ventetid synes jeg.

Dette vår min historie, ønsker dere all lykke til jenter :))

Skrevet

hei du...

Det er nok flere av oss slitere her inne ja.. Selv har vi prøvd og få til en liten knert i straks 3 år.... Men nei.. Jeg håper jo fortsatt at det skal skje oss, vi har ingen barn fra før noen av oss... Så ønsket er stort!

Om dere ønsker dere barn veldig, så ville jeg kanskje tatt meg en tur til legen jeg da.. Og fått sjekket litt.. Om hans svømmere er bra nok, og om du har eggløsning.. Om problemet ligger hos deg er det enkle metoder for og øke kjangsene...

Vet ikke om du har testet etter eggløsning jeg??? Men kanskje prøve det først, så dere vet om dere egentlig treffer riktig!

Lykke til

Skrevet

Hei.

Vi har prøvd i 1 år og 9 mnd, uten resultat. Ingen barn fra før.

Vært igjennom utredning, de finner ingenting galt på noen av oss. Skulle egentlig rett på prøverør nylig, men jeg ville prøve pergo og clomifen først. Tatt dobbel dose clomifen denne pp, og nå er jeg 7 dager over IKM..... Spennende... Så her håper vi veldig nå..

Ikke gi opp!!!

Ønsker dere all lykke til i verden!

Skrevet

Hei..

Det er merkelige greier det her jenter, noen klaffer det for, mens noen andre virkelig skal streve for å få til dette... noe jeg mener er urettferdig!

Har prøvd nå i over 1år å lykkes ikke.

Har akk. lest om at slimløsende hostesaft skal hjelpe, er ikke jenta som tror på slike ting, men så fort butikkene åpnes i morgen skal jeg stå klar for å kjøpe. Nå skal det testes av alt som "skal- skal ikke" hjelpe.

Noen som har noe erfaring av dette ?

Skrevet

Ja, jeg har prøvd det noen ganger. Ingen resultat, men la merke til at jeg hadde mer ELslim hvertfall :) Tvi tvi!

Skrevet

Slenger meg med her eg også..

Vi har no vert prøvara i eit år, og fortsatt ingen spire :( Har ingen barn frå før, så det er veldig etterlengta.

Har avtalt med gynekolog at om det ikkje har klaffa iløpet av det neste halve året skal vi til utredning. Både litt skuffa og letta over akkurat det - skulle jo gjerne ha begynt utredninga no, samtidig som eg er glad for at han har plane om å gjere det innen "overkommeleg" tid. Har påvist endometriose, noko som telle til "min fordel" når det gjelde å komme litt kjapt i gang som han sa...

Men uansett - håpet er der fortsatt på at vi skal få det til på eiga hand før den tid ;o)

Skrevet

Det virker godt å lese at det finnes andre med samme tanker og problemer...... men så blir jeg skuffet over meg selv som synes det er greit å lese at det gjelder andre også!! Kan jo ikke la seg trøste av det.. Aller helst skulle det jo ikke skjedd noen av dere : )

Ønsker dere alle sammen en liten spire, som skal vokse og gro...<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...